hej! Nu skall jag vara jobbig och starta ytterligare en hingsttips tråd... Jag kommer troligtvis att betäcka mitt Bellini sto i år och har nu selekterat bland hingstarna, men då jag ännu inte bestämt mig tänkte jag passa på att fråga om råd här också! Stot är efter Bellini, Bourdaux, Elizar, Lansiär, Oberon från stofamilj 41. Krav på hingsten är högställd och MINST 168 i mkh, utmärkt stam el bevisad god förvärvning (då sto´t är oprövad) bra temp, (stot har en MKT hög ridbarhet o är genomsnäll , men kan vara för känslig för "normal" ryttaren o fölet skall antagligen säljas) samt minst 8or på gång.
Sto´t är bara 159-160 i mkh ganska ädel, långlinjerad, men "lågställd, o goda proportioner" enligt bed. "Väl ansatt hals, välmusklad bog, stram i sin ländrygg, långt kors" ca, 7 typ, 8 h,h,b 7 ben, 7 mässiga gångarter,
Men har fruktansvärt lätt för sig! Vill han en dresyr inriktad fölis som går att sälja till normal pris om det skulle bli nödvändigt.
Så kom med förslag!
Sto´t är bara 159-160 i mkh ganska ädel, långlinjerad, men "lågställd, o goda proportioner" enligt bed. "Väl ansatt hals, välmusklad bog, stram i sin ländrygg, långt kors" ca, 7 typ, 8 h,h,b 7 ben, 7 mässiga gångarter,
Men har fruktansvärt lätt för sig! Vill han en dresyr inriktad fölis som går att sälja till normal pris om det skulle bli nödvändigt.