Bukefalos 28 år!

Hingst till Bellini sto

Sv: Hingst till Bellini sto

Jag känner ett underbart sto , uppfödd av Ängagården E: De Niro UE: Bellini. Stor, med härliga gångarter och mycket dressyr. Varför inte prova De Niro eller Danzas ???
 
Sv: Hingst till Bellini sto

Donnerfly tycker jag om typen på, men har aldrig sett honom irl och tycker inte avkommerna "presterat" som de borde med tanke på hans stam och utan egna tävlings resultat känns det också så där...
Donnerfly skadades på Tullstorp då han sparkade i boxen och fastnade med benet i föntergallret.
Men som jag skrev har han ett mycket svårt temprament.
Jag har sett han många gånger irl. Han är en ganska grov hingst.
 
Sv: Hingst till Bellini sto

Jag skulle tittat på tempramentet på hingsten.
Santana skulle jag tittat på om det inte var för att han hade Sandro Hit som far, Sandro hit ger också väldigt vassa hästar.
Ditt sto har kanske ett bra temprament med det kan hoppa över.

Den jag skulle mest vara intressant är Bocelli.
Han har ett väldigt fin temprament.
Han har även gett väldigt fina avkommer.
Bruksprov: G:989 TG: 9-9
88899=42
 
Sv: Hingst till Bellini sto

Tackar för svar!
Bocelli hade varit intressant om han varit lite större, men iom att stoet själv är litet har jag satt en gräns på 168 cm...

Hon är nu betäckt med Don Romantic, som av det jag sett av både honom och hans avkommer känns som ett bra komplement till stoet!

Trevlig exteriör, o lämnar stort, bra gång, ok hopp poäng, och bra ridbarhet!

Skall åka o ul på sönd så hoppas det tagit sig! :bump:
 
Nån som vet någt om hingsten Bordeaux???

jag ska ev. köpa ett sto som är e. Lancier-Bordeaux, men jag hittar ingen om bordeaux.. Nån som vet vad den gjort, vad den gett för avkommor osv???
 
Sv: Hingst till Bellini sto

Vi har vårat Bellini-sto ute på foder nu, och den fodervärden har betäckt henne i år med Lasandos 922. Får se hur det blir! Det är stoets första föl.
 
Sv: Hingst till Bellini sto

Jag har inget förslag eller så men Bellinistoet i vårt stall är dräktig med Channon. Hon låter rätt lik ditt sto fast är 172 cm och inte lågställd.

Instämmer!!.Tycker du skall välja Channon,hoppar även mkt bra och super fin typ och karaktär.

/b
 
Sv: Hingst till Bellini sto

De hingstar jag funderar på är Don Romantic(favoriten just nu), Don fredriko(är aningens "kraftig" själv, o framför allt hur är sperma kvalitén?? men har ju höga index), Rotspon (känner till för lite om honom o är lite lägre), Wordly (samma där; hur är avkommerna?) Silvano har ridbarheten o storleken men har unga avkommer, First Wish känns intressant pga sin säkra stam o bra poäng, Blev rek att titta på higcruiser, Dionysos känns som den perfekta typförbättraren, men hans trav är ju inte super...H:H Känns som det kan bli bra, men ej kollat vad han kostar. Skall även kolla royal olymp och har precis kommit på att Biggles finns. (Briar går bort pga temp o dålig skritt)
Som sagt en salig blandning...:crazy:

Donnerfly tycker jag om typen på, men har aldrig sett honom irl och tycker inte avkommerna "presterat" som de borde med tanke på hans stam och utan egna tävlings resultat känns det också så där...

Läste på nätet att Don Romantic kanske lider av spatt eller/både och ngn form av slinger.Sar har saxat utförligt i dressyr tråd.Detta är inget som är fastställt eller offficielt,men att DR inte har tävlat har skapat spekulationer.

/b
 
Sv: Hingst till Bellini sto

Absolut, men tycker man att det är för mycket nerv i Briar så tror inte jag att Biggles är ett lugnare alternativ. Uppfattar du Biggles som att han har mindre nerv än Briar?

När jag har sett Biggles så har han haft massor av utstrålning, en verkligt läcker häst, men stencool skulle jag inte kalla honom. Krevad är väl inte direkt känd för att lämna lugnt heller?

Jag har väl inte sagt att Biggles skulle ha för mycket nerv, bara att min åsikt är att han har mer nerv än sin pappa. Det är två olika saker.

Själv har jag bara hört gott om avkommor efter Biggles, lugna och sansade. Till skillnad från vad jag hört om avkommor efter Briar
 

Liknande trådar

Avel Hej! :) Eftersom jag är nybörjare på allt inom avel så skulle jag vilja ha lite tips och tankar om att välja/hitta rätt hingst till...
Svar
19
· Visningar
1 571
Senast: Molekyl
·
Avel Hej, jag var inne här för längesen och startade en tråd. Men hittade tyvärr inte den så jag skapar en ny. Min häst har gått o skadat...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 696
Senast: Rifer
·
E
Avel Haft häst i över 15 år men aldrig tidigare funderat över föl. Har ett sto e Bellini-Chapman (hade Ni behövt mer stam?) som har mycket...
Svar
11
· Visningar
2 379
Senast: pastejja
·
T
Avel Hejsan, Jag har läst här ganska länge utan att skriva något men nu skulle jag behöva er hjälp. Hoppas att jag postar i rätt forumdel...
Svar
5
· Visningar
1 120
Senast: Magikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp