Hingsten Diligo**

P

puckis

Jag är ute efter lite mer information om fullblodshingsten Diligo**. Min häst är efter honom och jag skulle gärna vilja se en bild.
 
Kan berätta lite om Diligo. Jag jobbade på Rävdansens Stuteri en period då han verkade där. Han är mörkbrun med nåt vitt tecken i pannan om jag inte minns fel. Och så är han blind på ena ögat. Vet inte om det är det här med blindheten som gör det men har har ett hiskeligt temperament. Har visst bitit av ett finger på någon skötare en gång i tiden. Vid betäckningarna fick hingshållaren har skinnjacka och långa motorcykelhandskar på sej för Diligo högg hej vilt omkring sej!
 
Min kompis har en avkomma till Diligo. Denne vallack är strax under 160 hög och mörkbrun. Rätt oproportionerlig med mycket stor bakdel och inte så stor fram. En väldigt lugn trevlig och lätthanterlig häst. Har dock egen vilja och är väldigt rastlös. Ska busa och leka med allt men är mycket trevlig och okomplicerad att rida.
 
Tack för bilden. Min lilla totto är på pricken lik.
Han har dock inte ett ilsken temperament
 

Liknande trådar

Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 119
Senast: athena
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
478
Senast: Robina
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 494
Senast: Roheryn
·
Hästvård I somras fick en av våra hästar utslag som såg ut som ringorm. Jag behandlade med ivamerol men blev inte av med det. Under hösten har...
Svar
14
· Visningar
1 117
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp