Hingstförslag / Hip Hop som morfars hingst?

Otis

Trådstartare
Funderar på att betäcka mitt Hip Hop - Everest sto nästa år. Kanske för tidigt och veta vilka blodslinjer som faller väl ut med hip hop?

Mitt sto är litet (stort bakom på mödernet), 162 mkh och kort i modellen samt ganska nätt. (cob stl och 140 i täcke;-) Rör sig bra i alla gångarter, hoppar mkt bra, kvick och vaken, i vissa lägen lite känslig, särskilt som ung.

Någon som har några tips på hingstval!? Funderar så här långt på Bravour, Click and Cash, Camaro M, Cosmeo, Turmalin... vill gärna ha in lite holsteiner blod:d

Önskar en hopphingst som ger större avkomma, med bra temperament!

Tycker också Qupol hästak ser väldigt trevlig ut under ryttare, dock osäker på om han blir för liten till denna dam. Önskar en avkomma på minst 165-167 gärna lite större...
 
Sv: Hingstförslag / Hip Hop som morfars hingst?

Cardento kanske om du nu vill ha lite större och du redan har ett sto som är litet och kvickt?
 
Sv: Hingstförslag / Hip Hop som morfars hingst?

Ja, TS ville ha en större avkomma än stoet? Vad är då för fel på cardentos storlek?
 
Sv: Hingstförslag / Hip Hop som morfars hingst?

Jag tror inte att Concett menade att det är ngt fel på Cardentos storlek, hon bara upplyste om hur stor han är.

Till TS.
Förutom de nämnda så hade jag nog kollat på Calido och Favorit Ask. (säkert finns det ännu fler)
 
Sv: Hingstförslag / Hip Hop som morfars hingst?

Favorit Ask kan helt klart vara ett alternativ =) har spanat lite på honom.
Hur är temperamentet? ...Såg en video då han va ganska oregerlig;-)

Vad gäller cardento o calido finns dom väl bara på fryst?
Vill helst ha en hingst på AI eller TAI.
 

Liknande trådar

Avel Sitter och kikar hingst till mitt sto e: landlord- Landgraf 1 ue: marco Mitras- Irco Marco. Mödrenet är linje avlat på Irco Marco och...
Svar
13
· Visningar
2 981
Senast: sun69shine
·
W
Avel Mitt sto e.Quite Easy behöver en hopphingst som ger storlek och bra temperament i första hand, jag tror jag blir galen snart efter allt...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 848
Senast: Witzippa
·
I
Avel Funderar på betäcka i år och skulle gärna vilja se bilder på avkommor av dessa hingstar. Gärna lite info också. Vill helst få ner...
Svar
7
· Visningar
2 963
Senast: Sofia72
·
P
Avel Hej! Har precis köpt ett nytt sto och är TOTALT rådvill vad gäller hingst. Stoet ifåga är e: Oldtimer xx u: Kotiljong (elit) e: Hartung...
Svar
16
· Visningar
1 556
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp