Hjälp med hingst val sto Landlord- Marco Mitras

sun69shine

Trådstartare
Sitter och kikar hingst till mitt sto e: landlord- Landgraf 1 ue: marco Mitras- Irco Marco. Mödrenet är linje avlat på Irco Marco och sitter nu och funderar på om jag ska linjeavla i fortsatt riktining eller I linje på Landgraf eller helt enkelt ta något helt annat. Stoet är tävlade 140, 130 m plac. Brun, 170 i manke, kort rygg, något studsig galopp(bakben) annars Luftig och "häftig" att se på.

Hingstar jag kikat på: Heartbeat, Hip hop, Carland, Corland, Camaro M.

Till Mitt andra sto e: Bonaparte ue Swift har jag valt Bravour som jag tycker är en urläcker hingst, tror ni även han skulle kunna passa mitt landlord sto?

Vad är attraktivt om fölet skall säljas och inte behållas? (behåller bara ston)

ja lite sånna tankar går nu, vad hade ni valt? Kom gärna med ANDRA förslag om ni har något, min tränare föreslog något med mer fullblod bakom för att få bort de något studsiga bakbenen...

:banana:
 
Sv: Hjälp med hingst val sto Landlord- Marco Mitras

Måste säga att det är en väldigt trevlig mödernelinje på din häst ! Mormor är halvsyster med Irco Mena och Marcoville. Linjeaveln är inte på Irco Marco utan på hans farfar Marco Polo (om vi ska vara petiga). Jag har egentligen inga fiffiga förslag, det finns många fina att välja på, kanske vara lite djärv och ta nygodkände Armani Code, en hingst som jag tycker var väldigt komplett. Eller så använder du tex Corland eller för all del Bravour (jag tror att Cor de la Bryuere blodet kan vara mycket passande), även Calido blod är nog intressant på henne. Jag tycker du har en häst med jättehärlig stam och ganska många möjligheter att välja eftersom hon inte har någon av C-linjerna i sig.
 
Sv: Hjälp med hingst val sto Landlord- Marco Mitras

Ja jag är ju fast vid bravour men vet ju inte riktigt vad jag får där.. Hon är en väldigt snygg häst med som sagt bra stam, jag har varit stört förtjust i Corriendo Tau sedan han blev godkänd förra året men vågar man chansa? Om det blir ett hingstföl så vill jag ju inte behålla... Och hur poppis är han nästa år? Snurrar som ett geting bo i det här huvudet ;)
 
Sv: Hjälp med hingst val sto Landlord- Marco Mitras

Hellre Bravour än Corriendo Tau för han har ju en hel del avkommor redan och du hinner ju inte invänta fölresultat för CT bebisar.

Om du tänker sälja en hingst redan om fölunge så skulle jag nog verkligen tänka strategiskt och vad som är säljbart på i princip bara stammen.
 
Sv: Hjälp med hingst val sto Landlord- Marco Mitras

Ang Säljbart så tror jag att Baltimoreavkommor kan bli eftertraktade eftersom Baltimore matchas mot OS. Men han finns bara på fryst iår.
 
Sv: Hjälp med hingst val sto Landlord- Marco Mitras

ja sant, så isånnafall skulle jag nog kankse välja heartbeat.. Men om jag har en liten svag tanke på att ta Irco mena då? är jag helknasig? Jag är ju stormförtjust i dessa Irco Marco stammar och då hamnar han i 4e och 3e led vilket inte kan vara allt för tokigt? Lr? :bump:
 
Sv: Hjälp med hingst val sto Landlord- Marco Mitras

har ju även ett öga för cardento men vet att han inte har så värst höga dräktighets siffror o detta sto gick Gall förra året pga dålig sperma...
 
Sv: Hjälp med hingst val sto Landlord- Marco Mitras

Jag skulle nog inte chansa med Cardento om hon gick gall förra året (var det med honom ni försökte ?)

Irco Mena är ju väldigt offensivt på ett sätt, men jag hade nog ändå tyckt att något annat skulle vara ännu bättre.
 
Sv: Hjälp med hingst val sto Landlord- Marco Mitras

Har kikat lite på Tornesch men la honom på hyllan ett tag, han e ju bra snygg och har en godkänd son efter sig som har Landlord som ue. Kan väl inte vara allt för tokigt då? ;)

Vad tycker ni om Balougraph? Han har häftig teckning men hittar inte så mkt om honom dock...
 
Sv: Hjälp med hingst val sto Landlord- Marco Mitras

Har kikat lite på Tornesch men la honom på hyllan ett tag, han e ju bra snygg och har en godkänd son efter sig som har Landlord som ue. Kan väl inte vara allt för tokigt då? ;)

Vad tycker ni om Balougraph? Han har häftig teckning men hittar inte så mkt om honom dock...

Jag valde mellan Balougraph och Sir Oldenburg när jag seminerade min i Sommras, Balougraph vann på ryktet som "stor nallebjörn" samt levandföl-avgift. (Hade ingen aning om hurvida stoet skulle genomgå en hel dräktighet)
Men då och då ångrar jag att jag inte tog SO ändå (mest för att jag är velig och tycker SO är SÅ läcker!)... Men Balougraph går ju finfint nu med Schou i sadeln, placering i 150 och 155 i Tyskland för ett par veckor sen.
Hans avkommor ska tydligen vara lika snälla, av dem jag sett som är 3 och 4 är jag kanske inte jätteimpad dock, ett par stycken är riktigt fina dock.
Har ju en godkänd son nu också i Ballumé. :p
 
Sv: Hjälp med hingst val sto Landlord- Marco Mitras

Jag såg det o tycker ballume såg trevlig ut, men nu hittar jag inte videon på honom? Skulle absolut kunna tänka mig betäcka även med honom med tanke på hans stam! :) sitter å väntar på att språngrulla ska uppdatera med årets hingstar!

Cirkus var inte jag ska betäckte förra året, köpte nyss henne då hon är mitt tävlings stos första avkomma! :) ägaren hade lånat ut henne för avel o hon visste ej heller vilken hingst de valt men tydligen hade ingen av deras tre blivit dräktiga med en casall son.. Vet i te om han har någon mer än cabachon i Sverige?
 
Sv: Hjälp med hingst val sto Landlord- Marco Mitras

http://www.youtube.com/watch?v=kzirEYOdxJ0
Där är en av dem.

Ballumé är en hingst jag själv skulle vilja ha att rida, verkar vara "min" sorts häst, ursöt pöjk! Men jag skulle själv inte använda honom till mitt sto innan han övertygat lite mer. ;)
Men jag hoppas att min fölis liknar sin bror när den växt upp, han ser verkligen ut som en trevlig sporthäst.

Kolla språngrulla på casallsöner, finns hon med i dennes språngrulla så vet du ju säkert vilken de använde. :)
 
Sv: Hjälp med hingst val sto Landlord- Marco Mitras

Åå tack för tipset! Såg via språngrulla att det var hingsten casilius o att det tydligen enligt bukefalos var fler som haft problem att få dräktigt med honom!

Länken funkade tyvärr inte men borde väl komma mer snart! Är nästan helt inställd på bravour trotts allt då jag ändå kommer ha han på andra stoet o kör båda t samma station, askö. Han är ju grymt snygg men inte så mkt action i! Vilket stoet skälv har gott om ;):banana:
 

Liknande trådar

Trav Nu börjar det bli hög tid att betäcka och jag kan inte bestämma mig... Så snälla bukare, hjälp mig att hitta en lämplig hingst åt mitt...
Svar
3
· Visningar
1 475
B
Avel Behöver lite tips på hingst till meriterat sto, behöver framförallt en hingst med riktigt bra galopp och storlek, långa ben skulle inte...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 540
Senast: furioso
·
Avel Hej, jag var inne här för längesen och startade en tråd. Men hittade tyvärr inte den så jag skapar en ny. Min häst har gått o skadat...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 651
Senast: Rifer
·
P
Avel Funderar lite på att betäcka mitt sto. Vill gärna ha lite tips på passande hingstar. Lite om stoet. e: Artist ue: Robin z -...
2
Svar
35
· Visningar
3 004
Senast: Prestige_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp