ÅÅhhh va svårt det är med hopp-hingstval...hjälp!

Sv: ÅÅhhh va svårt det är med hopp-hingstval...hjälp!

Jaha haha fick för mig att du skrev att du ville ha en skimmel! Kanske va någon annan tråd jag läste :) Min är strax över 165cm gissar på 167cm. Mamman är 169cm.
Vet inte vad han brukar ge för stl. de jag sett ha varit runt 165 och uppåt..
Tog ett föl efter henne som fyraåring valde då Ulrich Z, blev ett kanon fint föl!
Enligt en som åker runt o tittar på mycket hästar o hingstar så va det den finaste e. denna hingst han sett :)

Bifogar bild på Julia e. Lastliberty u. Jouride ue. cavalotti. (har tyvärr inget på datorn där hon står uppställd)

http://www.pixbox.se/pic_show_id25194253.html
 
Sv: ÅÅhhh va svårt det är med hopp-hingstval...hjälp!

Jaha haha fick för mig att du skrev att du ville ha en skimmel! Kanske va någon annan tråd jag läste :) Min är strax över 165cm gissar på 167cm. Mamman är 169cm.
Vet inte vad han brukar ge för stl. de jag sett ha varit runt 165 och uppåt..
Tog ett föl efter henne som fyraåring valde då Ulrich Z, blev ett kanon fint föl!
Enligt en som åker runt o tittar på mycket hästar o hingstar så va det den finaste e. denna hingst han sett :)

Bifogar bild på Julia e. Lastliberty u. Jouride ue. cavalotti. (har tyvärr inget på datorn där hon står uppställd)

http://www.pixbox.se/pic_show_id25194253.html

Hon såg jättefin ut:d
Har du kvar fölet? Bild?
 
Sv: ÅÅhhh va svårt det är med hopp-hingstval...hjälp!

Nepp sålde henne som två-åring :( Även hon en jätte trevlig tjej med super temprament, men oj så bestämd!
Ska se om jag kan hitta någon bild på henne :)
Julia är en väldigt smäcker och modern typ av häst, hennes mamma är av den grövre gamla typen så där har nog pappan nedärvt typen.
 
Sv: ÅÅhhh va svårt det är med hopp-hingstval...hjälp!

Om du söker på: jamaica efter ulrich z, på youtube så är det fölet.
 
Sv: ÅÅhhh va svårt det är med hopp-hingstval...hjälp!

Jag såg Colmar på Flyinges visning och han var jättefin! Balanserad, bra gång genom kroppen och höppade fint. Såg väldigt cool och trevlig ut. Dessutom visades han av Peder och det var första gången han red honom. Pluspoäng för ridbarhet:)
 
Sv: ÅÅhhh va svårt det är med hopp-hingstval...hjälp!

Nepp sålde henne som två-åring :( Även hon en jätte trevlig tjej med super temprament, men oj så bestämd!
Ska se om jag kan hitta någon bild på henne :)
Julia är en väldigt smäcker och modern typ av häst, hennes mamma är av den grövre gamla typen så där har nog pappan nedärvt typen.


Har dräktigt med Last Liberty iår. Stoet jag använt får man säga är lite mer åt det grövre hållet. Valde just Last Liberty för att han var smäcker.
Hoppas du har rätt att han nedärver detta i sin typ :)...
 
Sv: ÅÅhhh va svårt det är med hopp-hingstval...hjälp!

Jag såg Colmar på Flyinges visning och han var jättefin! Balanserad, bra gång genom kroppen och höppade fint. Såg väldigt cool och trevlig ut. Dessutom visades han av Peder och det var första gången han red honom. Pluspoäng för ridbarhet:)

Aah, kul att höra, ska på visningen på strömsholm nu i veckan, ska bli kul att se honom:)
 

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 117
Senast: pastejja
·
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 471
Avel Skulle verkligen behöva tips och råd då jag är sugen på att ta föl på mitt sto iår men verkligen inte är speciellt insatt i avel och...
Svar
4
· Visningar
1 308
Senast: Marty
·
Avel Skriver och frågar för en väns räkning som funderar på att betäcka sitt sto i vår. Stoet i fråga är av okänd härstamning, troligen arab...
Svar
17
· Visningar
2 660
Senast: Maja_Kandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp