Hingstfunderingar 2021

Det känns så jädra dumt bara att spruta så tidigt på säsongen, jag gör det helst inte alls och min veterinär ville också se att hon gick igenom en riktig brunst själv först. Det gör egentligen inget med ett sent föl nästa år eftersom jag bara tar vartannat år, det passar bättre med skolan också. Men lite surt är det att ligga ute med pengar för uppställningen, jag har ju inte möjlighet att köra henne heller utan måste lämna!

Bäst är ju att inte behöva spruta alls och tar hon sig inte nu blir det inga fler sprutade brunster på henne nu utan då får hon gå om i väntan på egen brunst, och kommer det ingen som går att seminera på får vi se vad vi gör med henne. Det blir inga fler försök till dräktighet i alla fall.
 
Kane är superfin och ger trevliga föl vad jag sett, men det är bäst med ston som har en bra överlinje. Jag vet inte hur ditt sto ser ut, men det är ngt att ha i åtanke om man går och funderar på honom...
Jag är SÅ kass på det här, så måste få blotta mina kunskapsluckor och ställa frågan: på vilket sätt ska överlinjen vara bra? Alltså, vilka brister bör stoet inte ha? 🙈
 
Jag är SÅ kass på det här, så måste få blotta mina kunskapsluckor och ställa frågan: på vilket sätt ska överlinjen vara bra? Alltså, vilka brister bör stoet inte ha? 🙈
Även med faderns förärvning i åtanke skulle jag säga högt ansatt hals av god längd och med välvning, samt en stark rygg som inte är för låg bakom manken eller för stram.
 
Mitt sto som skulle semineras med Quick star ter putte fick hastigt byta till Favorit Ask då den förstnämnde skadat sig och inte finns tillgänglig. Så blev lite ändrade planer. Lånar ut magen så fölet är redan "sålt " kan man säga.
Quick-Star ter Putte är inte godkänd i SWB eller i ngt annat förbund heller i år, går alltså inte att lösa ettsto licens
Jag var intresserad av honom och diskuterade med SWBs avelsledare då jag fick veta detta
 
Quick-Star ter Putte är inte godkänd i SWB eller i ngt annat förbund heller i år, går alltså inte att lösa ettsto licens
Jag var intresserad av honom och diskuterade med SWBs avelsledare då jag fick veta detta
Ja jag försökte också lösa ettsto licens först men då skulle det gå ändå enligt stationen, men sen blev han ju skadad då.
Lite oklart alltihopa faktiskt. :cautious:
 
Ja jag försökte också lösa ettsto licens först men då skulle det gå ändå enligt stationen, men sen blev han ju skadad då.
Lite oklart alltihopa faktiskt. :cautious:

Om han hade gjort sitt prov i BWP som planerat hade det inte varit några problem, nu blev inte det av och eftersom han bara hade licens för ett år så går det inte att lösa i SWB heller
 
Jag är SÅ kass på det här, så måste få blotta mina kunskapsluckor och ställa frågan: på vilket sätt ska överlinjen vara bra? Alltså, vilka brister bör stoet inte ha? 🙈
Tror inte du behöver vara rädd för det på ditt sto.

mitt sto är konstaterat dräktig på 16 dygn. Första försöket direkt efter galoppkarriär tog sig. Jag är ruskigt nöjd med mitt spontanköp så här långt!

Hingsten är Kentucky vant’ blabla.
 
Om han hade gjort sitt prov i BWP som planerat hade det inte varit några problem, nu blev inte det av och eftersom han bara hade licens för ett år så går det inte att lösa i SWB heller
Ok 👌
Blev bara så konstigt för oss som var på stationen en torsdag, då skulle det inte vara några problem, och på söndagen när vi lämnade in stoet så gick det inte att använda. Så man undrade ju lite såklart.

Men nu blir det förhoppningsvis ett fint föl ändå 😊
 
Nu har jag betäckt mitt sto e Briar u Prince of Birds xx. Det blev till slut Benetton dream som fick äran. 😊. Något jag inte räknat med var att det inte finns så många hingstar att välja på när det väl är dags och stoet blir brunstig på någon annan dag än onsdag och man bor i Norrlands inland. Så nu får jag hoppas att blir bra ändå. Så spännande i alla fall. Ska kollas om 14 dagar för att se om ägget fastnat. 😊
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Ketrawzc
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 283
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 948
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 956
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp