Hingstfunderingar 2022

Jättetrist att stå på DHL och inte få ut sin låda pga de skickat fel tracking och dessutom få betala för skicket.
Ja det förstår jag. 😕
Skulle fått en låda av VDL ett år men dom hade skrivit stavat fel på namnet så jag kunde inte hämta ut det men slapp åtminstone att betala för det😬
Aganix har en väl en godkänd son här i Sverige också men den kanske inte är intressant?
 
Men kunde du inte ringa och be om rätt nummer? Låter jättekonstigt.
Kunde jag säkert gjort. Men hur skulle jag kunnat veta att det var så? Jag antar lite naivt att det nummer jag fått var riktigt
De hade skickat 4 mail. 3 med rätt tracking som studsade och ett med fel som jag fick. Fick jag veta efteråt.
 
Trött häst igår som fick tänderna fixade samtidigt som vi mätte henne och gjorde en åldersbestämning. Min 5-åriga storhäst åkte hem som en några år äldre d-ponny. 😅 Hon hade en riktigt dum vargtand som vi slet med en bra stund, den satt precis i vägen för bettet och skulle orsaka problem i framtiden om den inte togs bort. Min veterinär tyckte det var en riktigt käck och bussig liten häst så nu är frågan om hon ska in i ponnyaveln istället eller om jag ska börja utbilda henne och överlåta henne till ungarna sen. Det känns dumt att lägga en hingst på typ 1.78 på henne om jag kan fortsätta få fram ponnyer och i så fall tänker jag att Orchard Zweed kan vara en tänkbar kandidat.
 

Bifogade filer

  • received_683364729500125.jpeg
    received_683364729500125.jpeg
    185,9 KB · Visningar: 41
Trött häst igår som fick tänderna fixade samtidigt som vi mätte henne och gjorde en åldersbestämning. Min 5-åriga storhäst åkte hem som en några år äldre d-ponny. 😅 Hon hade en riktigt dum vargtand som vi slet med en bra stund, den satt precis i vägen för bettet och skulle orsaka problem i framtiden om den inte togs bort. Min veterinär tyckte det var en riktigt käck och bussig liten häst så nu är frågan om hon ska in i ponnyaveln istället eller om jag ska börja utbilda henne och överlåta henne till ungarna sen. Det känns dumt att lägga en hingst på typ 1.78 på henne om jag kan fortsätta få fram ponnyer och i så fall tänker jag att Orchard Zweed kan vara en tänkbar kandidat.
Oj, vilken liten överraskning så här inför jul.

Hur gammal är hon nu? Stämmer inte passet menar du?

Var kommer hon ifrån? Har hon någon stam?

Jag blev nyfiken då veterinären antydde att mitt sto möjligtvis var något år yngre än vad passet och stamtavlan visade.

Men vid närmare undersökning så var nog uppgifterna ändå korrekta.

Hon var stamboksförd och datum för registrering såg ut att stämma osv.

Kul att du har en ponny!

Jag har hört att new foresthingsten Marrondales O'Connor lämnat flera trevliga avkommor.
 
Oj, vilken liten överraskning så här inför jul.

Hur gammal är hon nu? Stämmer inte passet menar du?

Var kommer hon ifrån? Har hon någon stam?

Jag blev nyfiken då veterinären antydde att mitt sto möjligtvis var något år yngre än vad passet och stamtavlan visade.

Men vid närmare undersökning så var nog uppgifterna ändå korrekta.

Hon var stamboksförd och datum för registrering såg ut att stämma osv.

Kul att du har en ponny!

Jag har hört att new foresthingsten Marrondales O'Connor lämnat flera trevliga avkommor.
Tja, överraskning och överraskning, jag har väl tyckt att hon sett ganska liten ut men har varken måttstock eller stallgång att ställa henne i.😊 Man får nog räkna med lite frågetecken när man köper en sån här häst. Hon har ju bara gått nånstans och "drällt" nere i Portugal hela sitt liv tills hon togs till Sverige. Nu har hon givetvis pass och vaccinationer i ordning men några papper eller historik har jag inte utan de gjorde troligtvis en ungefärlig åldersuppskattning där nere. Hon är ju införskaffad som ett roligt projekt och sällskap här hemma, så det blir vad det blir och hon är verkligen så himla snäll. Jag kastade upp dottern lite snabbt nu i morse medan hon stod och åt och hon vinklade inte ens på örat. Jag kan tycka att det behövs fler snälla hästar som man bara har roligt med och som min veterinär sa, ett sånt psyke vill du gärna avla barnponnyer på, därav min tanke att lägga en ponnyhingst på henne 😊 Ska kika på ditt tips, tack!
 
Klurar fortfarande lite på hingst till ponnyn. Finns det nån (hopp)hingst inom swb som har bra benställning? Alltså 8 på benen? Eller struntar man i sånt numera?
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 058
Skola & Jobb Hej! Jag behöver göra en förändring i min jobbsituation, jag känner att jag mår sämre och sämre på nuvarande jobb och börjar bli...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 038
Senast: Brie
·
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har sedan november 2019 haft ett enormt sug efter att köpa häst, men jag har alltid lyckats resonera mig själv att...
Svar
7
· Visningar
1 821
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 816
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp