Fast är det verkligen så vanligt att ens skriva ut i annonser? När jag letade stallplatser så nämnde jag nog aldrig huruvida jag ville ha separat eller blandflock alls, det pratades om när jag var där för jag tog nog också för givet lite att det bör stå i annonsen om blandflock är det enda som finns.Gå in på valfri stallplatssida och se själv hur många som skriver att det är separat sto- och valackhage. Eller hur många som söker som skriver att deras häst bara kan gå i könsuppdelad hage. Klar minoritet och min erfarenhet är att det speglar verkligheten.
Kan det vara så att du ser mer annonser med folk som vill ha blandflock och tänker på det för att du själv vill ha blandflock? Man ser ju och lägger oftast märke till det man vill se.
Huruvida hästägaren skriver att deras häst "fungerar med allt och alla" ska man ta med en nypa salt tycker jag, hästar kan förändras otroligt beroende på med vilka individer dom går med, det går aldrig att veta att ens häst fungerar med vissa flocksammansättningar. Ibland går det och ibland inte.