Hippologen inriktning trav

Lazio

Trådstartare
Nån som gått den? Hur är antagningsprovet? Måste man rida också eller behöver man bara köra?
:confused:
 
mitt ex gick den, bara körning på intagningsprovet
men man rider en vecka o "byter sida" med rideleverna (då de kör en vecka)
 
Ridningen är frivillig. Men det är bra ifall du kan rida. Vet Du om att hippolog utbildningen från och med nästa år är båda åren på Wången? Inget år på Flyinge, men det är nog ingen som sörjer det.
Jag kan rekommendera Dig att jobba lite innan Du börjar utbildningen (om du nu inte har det förståss) Man har mer utbyte av utbildningen då.
 
Jobba hos tex tränare? På vilket sätt är det bättre? Berätta gärna mer om utbildningen, antagning osv! Hur funkar antagningskörningen då, måste man vara jätteduktig att köra, hur testar de det?
 
Vad har ni förresten tänkt jobba med efteråt? Eller vet någon nån annan som gått hippolog-trav, som fått nåt jobb pga det sen?
 
jag gör bara lite efterforskningar, jag går ut gymnasiet i vår och tänker jobba sen, gärna hos nån travtränare, eventuellt ska jag läsa hippologen sen.
gud vad skönt att slippa flyinge ifall jag ska gå den haha :D
 
Att ha jobbat hos en tränare underlättar genom att du då har vissa saker i ryggmärgen t.ex. tidtagning och körning i vissa tempo. Utbildningen är också lagd i projektform där teori blandas med praktik och då är det bättre om man har lite egna personliga erfarenheter.
Många som har gått hipp utbildningen jobbar nu som naturbrukslärare, och några som hästskötare. Själv ska jag snart ner och jobba i Frankrike som hästskötare.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 078
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 877
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: WBanna
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 515
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp