Bukefalos 28 år!

Hippologen inriktning trav

Lazio

Trådstartare
Nån som gått den? Hur är antagningsprovet? Måste man rida också eller behöver man bara köra?
:confused:
 
mitt ex gick den, bara körning på intagningsprovet
men man rider en vecka o "byter sida" med rideleverna (då de kör en vecka)
 
Ridningen är frivillig. Men det är bra ifall du kan rida. Vet Du om att hippolog utbildningen från och med nästa år är båda åren på Wången? Inget år på Flyinge, men det är nog ingen som sörjer det.
Jag kan rekommendera Dig att jobba lite innan Du börjar utbildningen (om du nu inte har det förståss) Man har mer utbyte av utbildningen då.
 
Jobba hos tex tränare? På vilket sätt är det bättre? Berätta gärna mer om utbildningen, antagning osv! Hur funkar antagningskörningen då, måste man vara jätteduktig att köra, hur testar de det?
 
Vad har ni förresten tänkt jobba med efteråt? Eller vet någon nån annan som gått hippolog-trav, som fått nåt jobb pga det sen?
 
jag gör bara lite efterforskningar, jag går ut gymnasiet i vår och tänker jobba sen, gärna hos nån travtränare, eventuellt ska jag läsa hippologen sen.
gud vad skönt att slippa flyinge ifall jag ska gå den haha :D
 
Att ha jobbat hos en tränare underlättar genom att du då har vissa saker i ryggmärgen t.ex. tidtagning och körning i vissa tempo. Utbildningen är också lagd i projektform där teori blandas med praktik och då är det bättre om man har lite egna personliga erfarenheter.
Många som har gått hipp utbildningen jobbar nu som naturbrukslärare, och några som hästskötare. Själv ska jag snart ner och jobba i Frankrike som hästskötare.
 

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
306
Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
4
· Visningar
274
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 104
Senast: Oknytt
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
373
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp