Hippo's drive!

T

Tican

Hippo\'s drive!

Hallooo!
Var i hästaffären igår, och upptäckte att Hippofoder har nån drive med gratis smakprov, elfte säcken gratis osv! :eek: Tog hem prover på allt och blev helt kär i müslin! :love: Ska genast köpa det... Visst är det himla bra att dom ger ut smakprov?! :bow:
Kram Anna
 
Re: Hippo\'s drive!

Jaa... fast allvarligt talat så förstår jag inte riktigt idén med smakprover, man testar ju inte och ger hästen olika smakprover (och därmed ändrar foderstaten). Inte jag iallafall. Möjligtvis för att få SE fodret.
 
Re: Hippo\'s drive!

Jo, smakprov är himla bra tycker jag.

Fast jag har inte ens brytt mig om att hämta Hippo-smakprov. Deras produkter passar inte med mitt hö, så =/
 
Re: Hippo\'s drive!

Man ändrar ju inte foderstaten för att du ger hästen en morot, eller hur? SÅÅ noga är det inte, typ två deciliter annat foder ur handen överlever iaf min pålle!

Ja, jag tycker det är jättebra, dom ger ju ut sånna där foderblad och "elfte-säcken-gratis"-grejer som man ska stämpla... :love:
 
Re: Hippo\'s drive!

Ja om du ska pröva om hästen gillar det kan jag ju förswtå idén, själv har jag ingen knusslig häst, bara hungrig :D!
 
Re: Hippo\'s drive!

Med ett KRÄÄÄÄÄSET föl i stallet så är jag själaglad åt smakprov (tyvärr erbjuder inte alla det). Att köpa en säck foder för 300 - 500 kronor, som fölis vägrar äta och inte passar någon av de andra hästarnas behov blir ganska dyrt i längden =)

Så jag törs INTE köpa något nytt foder till henne utan att fått tag i smakprov. (Krafft protein fick jag "sno" en näve ur ur en säck med hål i, annars får jag fråga vänner och bekanta om de har foder X. Men de tre foder som passar bäst har jag tyvärr inte fått tag i smakprov på *sucka*)
 
Re: Hippo\'s drive!

Ja, fast 500 kostar det ju inte? Hippos dyraste foder (müslin) kostar 159 där jag köper! Kräsna hästar är jobbigt, men man kan ju inte gärna svälta dom... :devil:
 
Re: Hippo\'s drive!

Nej, menade inte att Hippo kostar det. Utan de foder som passar mitt hö och fölis behov. Där står sig Hippo slätt, det är alldeles för låg SRP/MJ-kvot i det. Så det är liksom ingen ide att veta om hon tycker om det eller ej, för det är oanvändbart i sammanhanget i alla fall =)

och de foder som hon kan TÄNKAS äta som har en tillräckligt hööög SRP/MJ-kvot och passar mineralmässigt etc med höet och fölis behov kostar tyvärr 300 - 500 kr/säck..
 
Re: Hippo\'s drive!

Stackare! :crazy: Jag som tycker Anticas mat är dyr.. :smirk:
 
Re: Hippo\'s drive!

Jag skulle inte fodra mina hästar med ngt som ser ut som och luktar fågelmat.
Prova "Hestekraft" istället!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min käre far, som jag talade med på julafton och då svarade att allt var bara bra när jag frågade hur det var, åkte in akut till sjukhus...
Svar
11
· Visningar
7 402
I
  • Låst
Hästmänniskan Det är så att personen vi hyr av förstörde vårat hö idag mer el mindre. Vi skulle få upp 6 st stora rundbalar ca 300?? (Jag+en till hade...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 936
Z
Hästvård I torsdags kväll kom jag ut till stallet för att rida en kortis på pållen min. Hämtar honom i hagen och tycker att han ser lite...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 820
Senast: syrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Orolig
  • Vilka poddar lyssnar du på?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp