Hiss & diss del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visa bifogad fil 81845

HISS

Nu kommer jag ju inte ihåg vem det var som hissade dessa och dissade potatisbullar.. Men ja jag sa att jag skulle prova så nu har jag gjort det :D

Jag tycker nog att de smakar exakt som potatisbullar, känner varken mer eller mindre löksmak. Däremot är de ju mindre och får alltså mycket mer "krisp" från ugnen än de större bullarna, och det är krispet som är gott så, mums.

För mig lider de av lite samma problem som bullarna, dvs att jag tycker det känns som att man ska ha något till men inget riktigt passar. Lingonsylt känns inte riktigt rätt, och inte någon sås heller. Det närmsta jag kan tänka mig skulle funka är tzatsiki men har inte hunnit prova det ännu.

Goda iaf! Kommer köpa igen :)
Vi kör med lingonsylt, bacon och blodpudding :d
 
Visa bifogad fil 81845

HISS

Nu kommer jag ju inte ihåg vem det var som hissade dessa och dissade potatisbullar.. Men ja jag sa att jag skulle prova så nu har jag gjort det :D

Jag tycker nog att de smakar exakt som potatisbullar, känner varken mer eller mindre löksmak. Däremot är de ju mindre och får alltså mycket mer "krisp" från ugnen än de större bullarna, och det är krispet som är gott så, mums.

För mig lider de av lite samma problem som bullarna, dvs att jag tycker det känns som att man ska ha något till men inget riktigt passar. Lingonsylt känns inte riktigt rätt, och inte någon sås heller. Det närmsta jag kan tänka mig skulle funka är tzatsiki men har inte hunnit prova det ännu.

Goda iaf! Kommer köpa igen :)
Jag brukar ha keso till, gärna med mosad fetaost :)
 
16398455471863004410309189728759.jpg
stor fet HISS.
 
Visa bifogad fil 81845

HISS

Nu kommer jag ju inte ihåg vem det var som hissade dessa och dissade potatisbullar.. Men ja jag sa att jag skulle prova så nu har jag gjort det :D

Jag tycker nog att de smakar exakt som potatisbullar, känner varken mer eller mindre löksmak. Däremot är de ju mindre och får alltså mycket mer "krisp" från ugnen än de större bullarna, och det är krispet som är gott så, mums.

För mig lider de av lite samma problem som bullarna, dvs att jag tycker det känns som att man ska ha något till men inget riktigt passar. Lingonsylt känns inte riktigt rätt, och inte någon sås heller. Det närmsta jag kan tänka mig skulle funka är tzatsiki men har inte hunnit prova det ännu.

Goda iaf! Kommer köpa igen :)
Tunnt strimlad vitkål blandat med lingonsylt är en sådan där 80-tals skolköksgrej som jag tycker är supergott till potatisbullar. :d
 
Alltså är det ens okej att producera örtläsk? Hoppas verkligen de konkar..

Senast jag fick en sån uppenbarelse var när jag köpte torkad "pasta" som var gjort på ärtor. Hade en grågrön färg, luktade förfärligt och smakade vedervärdigt rakt ut sagt. Då blev jag på riktigt arg över hur man kunde sälja något sådant som mänsklig föda. Borde inte vara tillåtet :mad:
 
Alltså är det ens okej att producera örtläsk? Hoppas verkligen de konkar..

Senast jag fick en sån uppenbarelse var när jag köpte torkad "pasta" som var gjort på ärtor. Hade en grågrön färg, luktade förfärligt och smakade vedervärdigt rakt ut sagt. Då blev jag på riktigt arg över hur man kunde sälja något sådant som mänsklig föda. Borde inte vara tillåtet :mad:

Det är tillåtet att tillverka Coca-Cola som smakar mögel och unket så varför inte örtläsk?
 
Såhär i juletid är jag plötsligt sugen på allt utom typisk julmat. Så testade denna bytta med quinoa & bönor för att dryga ut min sallad med. Jag gillar den verkligen, så HISS på denna. Plus är att i "min" butik har de hittils alltid varit nedsatta i pris, så 13 kr för denna :)
 

Bifogade filer

  • IMG_20211219_093900.jpg
    IMG_20211219_093900.jpg
    169,5 KB · Visningar: 89
Den här får en diss från mig. Jag tyckte inte alls att beskan från tonicen funkade med kryddorna, men så är jag inget stort fan av beska överhuvudtaget. Övriga i sällskapet tyckte bättre om den, och vi var överens om att den passar bra som "efter maten-glögg" då den inte är så söt, men ingen blev jätteförtjust.

swedish_gin_and_tonic_glogg_50cl_1_1.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
30 165
Senast: Piaff
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
206 575
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp