Hiss & diss - del 8

Bukefalos 30 år!

Ja, alltså både kaffe och endel teer luktar väldigt gott!
Varm mjölk däremot, sen lägga till den där obehagligt söta chokladen i den varma mjölken. Katastrof 😅
Mår illa när någon dricker varm choklad på jobbet 😫

Obehagligt söt choklad kommer jag ifrån - jag gör med mycket kakao och mindre socker. (Vill prova att göra med riven mörk choklad från AD70, men har inte kommit så långt - lite dyrare om vi säger så..) Men jag förstår ändå vad du menar :D .

Obehagligt söt choklad kommer jag ifrån - jag gör med mycket kakao och mindre socker. (Vill prova att göra med riven mörk choklad från AD70, men har inte kommit så långt - lite dyrare om vi säger så..) Men jag förstår ändå vad du menar :D .
Ja, obehagligt söt förknippar jag med Oboy och liknande. Jag kör oftast på standardrecepet med 1 tsk kakao och 2 tsk socker - blir gott :) ! Och den bästa medicinen vid hosta, enligt mig :) .

20260919_210829.webp

Orkar inte riktigt hålla igång lika mycket i den här tråden längre men måste komma in för att hissa MAGIN som är ögonfransserumet från Sweed. Jag har tyvärr ingen före-bild men jag har jättekorta, raka typ osynliga ögonfransar naturligt.. Jag har testat Xlash tidigare och det har funkat men har liksom aldrig blivit "wow"

Men denna! Det är två lager mascara på bilden. (Maybelline Sky high, också ett tips), tyvärr inte vattenfast så på högra ögat har fransarna tappat böjen lite då bilden är tagen typ 6 timmar efter applicering. Men kan ju passa på att lägga in ännu en liten hiss för Shiseidos ögonfransböjare som är toppen.

Men ja, lashserum från Sweed - hett tips för er som vill ha nästan-fejk fransar med hjälp av enbart mascara.

Ja, obehagligt söt förknippar jag med Oboy och liknande. Jag kör oftast på standardrecepet med 1 tsk kakao och 2 tsk socker - blir gott :) ! Och den bästa medicinen vid hosta, enligt mig :) .
Jag vill hissa att ha i lite vaniljsocker i sin hemmagjorda oboy, det gör att den bittra kakaon blir lite mildare 😁. Jag gör en omgång av 4 msk kakao, 6 msk socker och en halv tsk vaniljsocker, det räcker sen till flera tillfällen 😁. Blandas i mjölk med en riktig hiss-produkt: mjölkskummaren från Ikea, för att inte riskera nån kakaoklump i slutresultatet 👌.

Den där stackars mjölkskummaren har även fått blanda proteinshakes och fixa en klick vispad grädde till våfflor flera gånger 🙈. Än har den inte gett upp 👍

Jag vill hissa att ha i lite vaniljsocker i sin hemmagjorda oboy, det gör att den bittra kakaon blir lite mildare 😁. Jag gör en omgång av 4 msk kakao, 6 msk socker och en halv tsk vaniljsocker, det räcker sen till flera tillfällen 😁. Blandas i mjölk med en riktig hiss-produkt: mjölkskummaren från Ikea, för att inte riskera nån kakaoklump i slutresultatet 👌.

Den där stackars mjölkskummaren har även fått blanda proteinshakes och fixa en klick vispad grädde till våfflor flera gånger 🙈. Än har den inte gett upp 👍

Jag brukar utöver kakao och socker ha vanilj, kanel och kardemumma :d

..och en skvätt grädde :o

Fortsätter på glasstemat, men ni får överleva utan bilder denna gång. Jag passade på att testa styckglassar när dom såldes för halva priset nyligen.

Farbror Arnes Salt kola
Enorm hiss! Kan vara den godaste styckglassen på mycket länge. Chokladöverdraget är inget annat än perfektion 🤩. God sås i själva glassen. Extra hiss till att dom inte felaktigt försvenskat kallar den för karamell 👍. Hade gladeligen ätit minst en per dag om det varit möjligt.

Farbror Arnes Brynt smör
Svag hiss. Kul smak som ger plus i kanten för kreativitet, men jag uppfattar att den mest sitter i överdraget. Själva glassen innanför känns lite smaklös. Inget jag kommer köpa igen om alternativ finns, men blir jag bjuden så tackar jag inte nej.

Farbror Arnes Kladdkaka
Diss. Hade stora förväntningar, men den föll ganska platt. Åter igen är överdraget gott, men inuti lämnar den mycket att önska. I mitten ska det vara kladdkaka enligt tillverkaren, men det känns mer som nån slags chokladsorbet, inte alls ett mjuk-segt bakverk 😔

Farbror Arnes Brynt smör
Svag hiss. Kul smak som ger plus i kanten för kreativitet, men jag uppfattar att den mest sitter i överdraget. Själva glassen innanför känns lite smaklös. Inget jag kommer köpa igen om alternativ finns, men blir jag bjuden så tackar jag inte nej.

Farbror Arnes Kladdkaka
Diss. Hade stora förväntningar, men den föll ganska platt. Åter igen är överdraget gott, men inuti lämnar den mycket att önska. I mitten ska det vara kladdkaka enligt tillverkaren, men det känns mer som nån slags chokladsorbet, inte alls ett mjuk-segt bakverk 😔

Åh, just Brynt smör är min favorit, så hiss! från mig.

Däremot håller jag helt med om Kladdkaka - jag tycker att den är ganska "meh" vilket inte är värt med tanke på vad de ändå kostar (ordinarie pris). Så diss även från mig.

Jag vill lägga till en hiss för Farbror Arnes saltlakrits. Vaniljglass med saltlakritssås, överdrag av vit choklad med lakritskrisp. Jag gillar den, god och lagom mycket lakritssmak!

Har testat Valios nya yoghurt med smak av kanelbulle. Kan aldrig låta bli att testa den typen av limited editions, även om jag vet att de sällan är lika världsomvälvande som jag får för mig. :D Tycker den var ganska lik Valios dito med smak av morotskaka, även om den senare kanske smakar lite mer kryddigt.

Helt okej god, så en hiss!
1789902452597.webp

Har testat Valios nya yoghurt med smak av kanelbulle. Kan aldrig låta bli att testa den typen av limited editions, även om jag vet att de sällan är lika världsomvälvande som jag får för mig. :D Tycker den var ganska lik Valios dito med smak av morotskaka, även om den senare kanske smakar lite mer kryddigt.

Helt okej god, så en hiss!
Visa bifogad fil 191138
Det låter inte speciellt gott. För mig är inte yoghurt och kanelbulle kompatibla... :D

3c1e9a_ed0eb2cf9fe24aedb7d8e55a6fc959b9~mv2.jpg

Diss.

Vegan delights "Kanelbulle". Jag är lite chockad - eller åtminstone väldigt förvånad - eftersom jag verkligen gillar deras choklad (och "Chokladboll" älskar jag!). Men den här var inte för mig. Trots att jag älskar kanel och kardemumma. Den är helt okej, men det är något som spökar lite i smaken för mig. "Helt okej" är tyvärr inte ett acceptabelt betyg i den här prisklassen, imo, så det blir en diss. :(

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Webinarier/minikurser

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar