Hiss & diss - del 8

Bukefalos 30 år!

file.jpg

Hiss
Vegan delights Serpent bar. God, men mastig!

Jag vill hissa att ha i lite vaniljsocker i sin hemmagjorda oboy, det gör att den bittra kakaon blir lite mildare 😁. Jag gör en omgång av 4 msk kakao, 6 msk socker och en halv tsk vaniljsocker, det räcker sen till flera tillfällen 😁. Blandas i mjölk med en riktig hiss-produkt: mjölkskummaren från Ikea, för att inte riskera nån kakaoklump i slutresultatet 👌.

Den där stackars mjölkskummaren har även fått blanda proteinshakes och fixa en klick vispad grädde till våfflor flera gånger 🙈. Än har den inte gett upp 👍
Jag missbrukar min mjölkskummare grovt. Köpte den istället för shaker till mitt proteinpulver men fick en HEL värld öppnad för mig! Undrar ju vart mjölkskummaren har varit i hela mitt liv.

Visa bifogad fil 191160

Jag köpte bokstavligen den här alldeles nyss, jag var just till Maxi. Den får HISS!

Och ja, givetvis smakar den inte som riktig bea men det är den bästa fuskbean jag provat och perfekt om en vill hålla igen lite till vardags men ändå ha en god sås.
Den där är verkligen näst på tur att testa nu när jag tränar på att äta lite bättre :D

Visa bifogad fil 191160

Jag köpte bokstavligen den här alldeles nyss, jag var just till Maxi. Den får HISS!

Och ja, givetvis smakar den inte som riktig bea men det är den bästa fuskbean jag provat och perfekt om en vill hålla igen lite till vardags men ändå ha en god sås.

Har hört mycket positivt om den, och litar verkligen på ditt omdöme i frågan så nu vill jag ju verkligen testa! :D

Visa bifogad fil 191160

Tyckte också den var helt okej, men hade förväntat mig ännu mer efter hypen online 😁 Vi har sen länge gjort (en varm) sås på creme fraiche, hönsbuljong, dragon o lite soja i här hemma och det smakar väldigt liknande denna. Så det kanske påverkar att jag trodde denna skulle vara mer unik på nåt sätt!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Webinarier/minikurser

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar