Hiss & diss - del 8

Bukefalos 30 år!

Dissar Max Delifresh Plantbeef (från frysdisken), smakar absolut ingenting (använde som hamburgare). Testat två, synd jag har två kvar nu… kanske om man kryddar på dem ordentligt, jag vet inte.

Tips på annan vegoburgare?
Vi kör Anammas. Inte jättekryddiga om det är vad du letar efter, men god grundsmak och sedan är det ju mycket tillbehör i hamburgare som smakar mer.

Dissar Max Delifresh Plantbeef (från frysdisken), smakar absolut ingenting (använde som hamburgare). Testat två, synd jag har två kvar nu… kanske om man kryddar på dem ordentligt, jag vet inte.

Tips på annan vegoburgare?
Av alla färdiga vegoburgare jag smakat finns det bara en variant som jag gillar: Oumph smash burger. Brukar äta dem med Max originalsås och stekt lök. Har serverat dem till en köttätare som också gillade dem :D

Får bli en hiss, men lite svag chokladsmak.
(Och påminde mig om att jag saknar Digestive bars som fanns förr i tiden!)

IMG_1245.webp

1000004868.webp

Jomen, en hiss ändå! Ingen sensation, men god kola/karamell-smak och trevlig konsistens. Det ska vara en kärna av kolasås/karamell i som jag vete sjutton om jag märkte, men den var god ändå. Inget spännande som sagt, men en snäll och lättäten bar. Bra mellanmål!

Den här var lite imponerande äcklig faktiskt. Jag trodde först att den blivit dålig eftersom det inte kom något när jag vände upp och ner på det nästan fulla paketet, men nej det var bara konsistensen som var så tjockt geléaktig att man var tvungen att fysiskt trycka ut "yoghurten". Denna geléaktiga massa var sedan extremsöt (överlag har jag oerhört svårt för den här trenden att yoghurt ska smaka efterrätt, och nej det var inte jag som köpte den) men med en härligt sur bismak som förmodligen kommer sig av ärtproteinet (som de ironiskt nog förmodligen tillsatt för att få till den där tjocka konsistensen). DISS!

1776805229884.webp

Visa bifogad fil 183987då har jag äntligen fått tag i flädern. Det blir en HISS. Riktigt god. Känns inte som en sån som jag riskerar att ändra åsikt om. Inte lika god som riktig hemmagjord flädersaft men den funkar lika bra som vilken köpefläder som helst. Hoppas den kommer till dom andra butikerna i byn så jag slipper gynna våran lokala ICA eller åka till grannkommun.
Hoppas på att din Hiss även är min ,har inte öppnat den än.

Den här var lite imponerande äcklig faktiskt. Jag trodde först att den blivit dålig eftersom det inte kom något när jag vände upp och ner på det nästan fulla paketet, men nej det var bara konsistensen som var så tjockt geléaktig att man var tvungen att fysiskt trycka ut "yoghurten". Denna geléaktiga massa var sedan extremsöt (överlag har jag oerhört svårt för den här trenden att yoghurt ska smaka efterrätt, och nej det var inte jag som köpte den) men med en härligt sur bismak som förmodligen kommer sig av ärtproteinet (som de ironiskt nog förmodligen tillsatt för att få till den där tjocka konsistensen). DISS!

Visa bifogad fil 184290

Som majonäs i konsistensen.

Hiss på smaken! Diss på konsistensen, var alldeles för rinnig och tunn.
Visa bifogad fil 184302
Jag saknar en fullfet bananyoghurt, de med låg fetthalt blir som du säger lätt rinniga tycker jag.

Vad hände egentligen med den klassiska smaken jordgubb och banan som fanns "när man var liten"? Jag tror den finns kvar enbart på yoggi men då är det bara minivarianten som är typ fettfri. Danonino har fyrpack småyoghurtar med banan och jordgubb som är goda men skulle vilja ha ett "paket".

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka