Hiss & diss - del 8

Bukefalos 30 år!

1000012688.webp

Hiss
Goda och saftiga med tydlig chokladsmak. Gillar inte när sånt är individuellt förpackade men kan tänka mig att dessa är rätt bra som snack eller typ på picknick och då är dom nog lite kladdiga för att inte va förpackade så

Halv hiss, tror jag?
1776192639942.webp

Köpte en påse igår och åt med barnen. Det smakar choklad (god) och något mer, kanske salt, kanske lite starkt? Jag längtar inte efter att äta dom igen liksom, men dom smakade inte illa heller, därav mitt otydliga betyg :p

Halv hiss, tror jag?

Köpte en påse igår och åt med barnen. Det smakar choklad (god) och något mer, kanske salt, kanske lite starkt? Jag längtar inte efter att äta dom igen liksom, men dom smakade inte illa heller, därav mitt otydliga betyg :p
Jag är också liten kluven. Det kommer plötsligt en stark salt (?) smak som liksom sabbar helheten.

20260414_222424.webp
då har jag äntligen fått tag i flädern. Det blir en HISS. Riktigt god. Känns inte som en sån som jag riskerar att ändra åsikt om. Inte lika god som riktig hemmagjord flädersaft men den funkar lika bra som vilken köpefläder som helst. Hoppas den kommer till dom andra butikerna i byn så jag slipper gynna våran lokala ICA eller åka till grannkommun.

1000004866.webp

Njae..en tveksam diss får denna. Bra konsistens, riktiga jordnötter. Men tyvärr väldigt salt för att vara en proteinbar, vilket inte var helt angenämt.
Jag har en kvar och kommer att äta upp den. Men kommer inte att köpa igen.

Har provat Domino Dumle. Goda och lagom smak av Dumle. De får en hiss.

Dessutom har jag provat ytterligare två glassar, båda pinnar från Häagen-Dazs.
Chunky salted caramel är god och lagom sälta. Hiss.
Cracking macadamia nut brittle har ett gott "skal" men glassen är inte lika god som Chunky salted caramel. Sammantaget får den ändå en hiss.

HISS på Maybelline Shy High mascara i färgen brun :up:! Men den ger inte långa mörka spindelbensfransar, utan passar om man är ute efter en mer naturlig look :) ! Jag sminkar mig väldigt lite numera men tycker att det är trevligt att markera ögonfransarna lite grann - och då är det en HISS.

Dissar Max Delifresh Plantbeef (från frysdisken), smakar absolut ingenting (använde som hamburgare). Testat två, synd jag har två kvar nu… kanske om man kryddar på dem ordentligt, jag vet inte.

Tips på annan vegoburgare?
Tycker det blir bäst om man gör dom själv med formbar vegofärs. Stek gul lök tills den blir karamelliserad och blanda den med färsen och lite barbequesås. Forma till burgare och stek.

Färdiga vegoburgare är generellt svårt.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka