Hiss & diss - del 8

Bukefalos 30 år!

Jag är mest glad att jag inte bor i Sverige jag! (och att @Sel är hyfsat återhållsam med att hissa saker som går att köpa här)
Har dock en gedigen lista på saker att testa när jag kommer dit i sommar, Ramlösan med persika stod högt upp på listan men rök nu när jag läste att det var sötningsmedel i :yuck: :down:

Mja, mjo, men det låter ju inte ens gott så det känner jag att jag kan avstå utan vidare! Värre är det med alla de där lockande svenska produkterna som hissas... Blåbärsgifflar, sura Zoo, Ferrari persika och Marabou Biscoff står på listan i skrivande stund :D
Oooh, ja de där Ferrari Persika låter så sjukt goda! 😍 Gifflarna verkar ju inte smaka blåbär så de har åkt av listan och Biscoff är typ den tråkigaste trenden i världen - MEN mor och far har hittat Trocaderobilar så jag ser fram emot dem vid framtida Sverigeresa! :D
Jag har lovat att ta med Squashies till pappa, han är tokförtjust, så jag provsmakar alla nya och avgör om jag tror de kommer att gillas eller inte. 😅

MEN mor och far har hittat Trocaderobilar så jag ser fram emot dem vid framtida Sverigeresa! :D
Nu hör jag dig väldigt dåligt här...

Jag har lovat att ta med Squashies till pappa, han är tokförtjust, så jag provsmakar alla nya och avgör om jag tror de kommer att gillas eller inte. 😅
Jaaa Squashies är bästa godiset här tycker jag! Återkommer dock alltid till de klassiska, hittills har ingen av specialsmakerna imponerat särskilt mycket på mig.

Nu hör jag dig väldigt dåligt här...
:angel:
Jaaa Squashies är bästa godiset här tycker jag! Återkommer dock alltid till de klassiska, hittills har ingen av specialsmakerna imponerat särskilt mycket på mig.
Så sjukt goda! Sainsburys här hade för typ ett ögonblick winegums med lakrits :eek: och de var underbara, men annars ja, de äger! Rhubarb and custard och strawberry vanilla är jättegoda utöver originalen.
Åh, och det finns något jättebilligt märke som säljer Irn Bru Fizzy Bottles som är att Dö för!

Hiss på den här, köpt på Coop idag

IMG_3146.webp

Det man verkligen vill höra efter ett långt och prövande möte en torsdag eftermiddag är "förresten vet du att det ligger en butik här runt hörnet som säljer svenskt godis?". Så nu har även jag testat Ferrari persika, som lyckats köra hela vägen hit från Sverige :D

Dessvärre blir det ingen hiss från mig. Jag har alltid trott att det är lakritssmaken jag ogillar i saltlakrits, men efter att ha testat dessa får jag nog inse att det är saltsmaken... Också. :o

Maken blev dock förtjust och jag köpte hem en massa andra goda grejer också, så det går ingen nöd på oss!

0113d090-76a0-48ab-ac32-79b3f98f4c2f.webp

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka