Hiss & diss - del 8

Bukefalos 30 år!

Men är det inte liknande sagogrynen som fanns förr? Mamma brukade koka sagogrynssoppa och det var ju stå gott :d!
Aldrig hört talas om sagogryn, men hur sugen blev man inte på att prova 😱
Bara provat boba i nån annans drink på pinchos, och blegh, trodde dom skulle va kompakta ju 🙈 inte som stora romkorn 😅

Men är det inte liknande sagogrynen som fanns förr? Mamma brukade koka sagogrynssoppa och det var ju stå gott :d!

Aldrig hört talas om sagogryn. Så ingen aning.

Men. Korn/kulor som känns lite slemmiga/geliga framkallar kraftiga kväljningar hos mig. Överlag seg, slemmig konsistens. Oavsett hur god smaken är, det går bara inte. Samma med havregrynsgröt som inte görs betydligt torrare än standard, bl.a. Har ätit färska vårrullar från vietnamesisk restaurang och älskar det - men när vi gjort det hemma så blir rispappret bara seeeegt och som att tugga på en ballong typ och jag kräktes nästan. Näpp näpp näpp! :yuck: :arghh:
Vägrar därför även boba tea och drinkar med dessa kulor i.

Aldrig hört talas om sagogryn. Så ingen aning.

Men. Korn/kulor som känns lite slemmiga/geliga framkallar kraftiga kväljningar hos mig. Överlag seg, slemmig konsistens. Oavsett hur god smaken är, det går bara inte. Samma med havregrynsgröt som inte görs betydligt torrare än standard, bl.a. Har ätit färska vårrullar från vietnamesisk restaurang och älskar det - men när vi gjort det hemma så blir rispappret bara seeeegt och som att tugga på en ballong typ och jag kräktes nästan. Näpp näpp näpp! :yuck: :arghh:
Vägrar därför även boba tea och drinkar med dessa kulor i.
Jo, sagogryn är rätt geléaktiga, antar jag att man kan säga. Kanske ska tillägga att man kokade dem i/med saft så soppan var röd och fruktigt söt. Jättegott :) !

IMG_6873.webp

Har åkt mycket tåg i helgen så passar på att testa lite olika produkter :D

Ferrari Salt persika -diss, kommer inte köpa igen. För svag persikosmak. Gillar det salta.

Ferrari rabarber -goda men också lite svag smak. Halvhiss men köpte mest för att maxi reade ut dem för 6 kr. Kommer inte köpa till fullpris.

Loka crush Lime kaktus -hiss (litet). God och frisk smak, kan tänka mig att köpa igen men kommer variera med andra crush-smaker.

1000016390.webp

Hiss 😁 krispig choklad, rejäla bitar nötter, inte för mycke caramelkladd.
Den jag tog igår hade inte legat i frysen tillräckligt länge efter jag kom hem så själva glassen va typ smält än 😅 den jag tog nu på morgonen va mer som den skulle xD

Blir ju såklart lite kladdigt att äta med händerna, menmen 😗

1781079578089.webp

DISS! Alltså jag har inte ens smakat. Men naturligtvis läsa om dem och hade höga förväntningar men när jag ser dem i butik så kostar de- 48:- !! De har väl en produktionskostnad på max 3-4 kronor, så jag vägrar betala de pengarna. Det blir bojkott.

1781100968249.webp

Var så pepp på denna eftersom persiko-godis är min favorit, men alltså...! Sån sjuk diss. Det var det vidrigaste jag någonsin smakat. Kollade till och med på datumet för att se om det gått ut. Konsistensen var fruktansvärd! Första gången jag inte ens klarade av att äta utan kastade efter två tuggor.

IMG_1565.webp

Dessa får bara halvhiss. God smak men smakar lite för lite. Eller så kanske jag bara tyckte det för att jag precis hade ätit ett sour cream med massor av smak.

Den här relishen har precis dykt upp i närbutiken. Jag har aldrig ens sett jalapeñorelish förut, men jag älskar typ Allt med jalapeño så jag köpte en burk och öppnade genast när jag kom hem.

HISS! :love: :love: :love:
Precis lagom söt och syrlig. Den hade fått vara lite starkare men jättegod som den är! Även om man inte kan få tag på just detta märket tänker jag anta att alla är goda!

1781109849313.webp

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka