Hiss & diss - del 8

Bukefalos 30 år!

Sias nya pinnglass med kakdeg - HISS!!! Men jag hade ätit vad som helst med kakdeg i :o hoppas de tar tillbaka den i 1,5 liter

Sen testade jag den här, mest för att burken var gullig:

IMG_9898.webp

Diss… Smakar som en beskare fanta kiwi jordgubb men med lite eftersmak av vanilj. Kunde inte ens dricka upp.

Jag kan varken hissa eller dissa den. Den är såååååååååååååååå hypad att det är löjligt, men smakar som sugrören med jordgubbssmak. rätt goda sådär men ändå inget speciellt. Jag har gjort mannagryngsgröt på min.
Fick oxå nostalgikänsla av den. Tar licor 43 i 😗 blir förisdrink på fredag, så får se vad kollegorna tycker då 😅
Även provat göra chiapudding på den. Blev helt ok.
Lurar på att prova göra kasinpudding (krämig jordgubbsglass) på den, men är liite rädd att det ska bli så bra att jag inte vill göra på vatten längre 🙈

Jag vill hissa något som har funnits läääääääääääääääääänge, men som jag rätt nyligen har börjat köpa igen. Knorr Dressingmix i olika smaker (örtagård, grekisk, italiensk, fransk). Små smarta portionsförpackningar med dressing som man blandar med olja och vatten. Jättebra att ha hemma, och tar inte upp en massa plats i kylskåpet.

Jag vill hissa något som har funnits läääääääääääääääääänge, men som jag rätt nyligen har börjat köpa igen. Knorr Dressingmix i olika smaker (örtagård, grekisk, italiensk, fransk). Små smarta portionsförpackningar med dressing som man blandar med olja och vatten. Jättebra att ha hemma, och tar inte upp en massa plats i kylskåpet.
Jag måste ha köpt hundratals 3-pack örtagård vid det här laget. Finns alltid hemma och gör åt säkert två i veckan iaf, gjort det i närmare 20 års tid 😅

Gör sallad på tonfisk, majs, gurka, sallad, tomat, gul lök och salladsost. Sen kör jag ris i riskokaren till som jag häller på när det är rykande hett, häller på dressingen så har man en toppen ljummen sallad. God som kall också men jag älskar när den är lite småvarm i början. Äter denna minst en dag i veckan.

Jag gillar den med vitlök - blandar med creme fraiche (eller något motsvarande), den är så himla god i en pastasallad! Klassiker som hängt med i mitt liv i ca 28år nu. Absolut en hiss!:up::D

Sias nya pinnglass med kakdeg - HISS!!! Men jag hade ätit vad som helst med kakdeg i :o hoppas de tar tillbaka den i 1,5 liter

Sen testade jag den här, mest för att burken var gullig:

Visa bifogad fil 187513

Diss… Smakar som en beskare fanta kiwi jordgubb men med lite eftersmak av vanilj. Kunde inte ens dricka upp.
Wait! Backa spåret lite! Vad är det för pinnglass med kakdeg du skrev om här? 🤯 Jag älskar Ben & Jerry's glass med kakdeg och villhöver detta!

Detta blir visserligen väldigt lokalt då det är en egenproducerad produkt i en specifik ICA butik i Östergötland :o:angel:

Men ICA i Östra Husby gör egenproducerad skagenröra och potatissallad som är så goda. Speciellt skagenröran, dyr men alltså så värd sitt pris!! 🤤 Så jäkla god tillsammans i skålarna rye crisp sweet chili 🤤🤤🤤

Nästan värt en tripp!

Örtagårdsmixen är god att blanda med turkisk yoghurt och ha som kall sås till tex grillat.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka