Hiss & diss - del 8

Bukefalos 30 år!

5685ffc1-9d7c-44a7-8319-e947ac9e573a.jpg

Den här får också en hiss! Åt det sötare hållet, och lite mindre luftig än de andra, men fortfarande god och tillräckligt bra konsistens (som sagt, jag och pudding går inte riktigt ihop..) :up:

Choklad är fortfarande på tronen, dock.

5685ffc1-9d7c-44a7-8319-e947ac9e573a.jpg

Den här får också en hiss! Åt det sötare hållet, och lite mindre luftig än de andra, men fortfarande god och tillräckligt bra konsistens (som sagt, jag och pudding går inte riktigt ihop..) :up:

Choklad är fortfarande på tronen, dock.
Den måste jag ha tag på. Den lär väl inte dyka upp i den här hålan så jag får väl kolla efter den när jag åker till den stora staden nästa gång

Visa bifogad fil 188409

FET DISS till Euroflorist presentkort då man bara kan använda ett i taget per köp. Känns som en scam när man har fått tio 50:-...
Kan fortsätta dissa Euroflorist. De har inte levererat blommorna till den dagen jag hade beställt utan skickade mottagaren ett SMS om att budet kommer i morgon. Just i det här fallet spelade det ingen större roll, men oftast är ju dagen viktig. Och det kunde ju inte Euroflorist veta hur det var i det här fallet. Som lök på laxen finns inget telefonnummer att ringa och reklamera, man får dammsuga hemsidan för att hitta en mailadress för det.

1785249966735.webp

Jag vill hissa färsk majs! För jag tror inte alla upptäckt ur enkelt och gott det är. Lägg ner i kokande vatten och låt koka åtta minuter, inte längre för då blir den trådig. Ät den rakt upp och ner med lite smör & salt. Eller skär av kornen och ha i en sallad, till tacos osv. Nu i säsong är de dessutom billigare än burkmajs.

Har precis sprungit runt lite med min Swiffer dammvippa. Ingen ny pryl, men jag är lika glad varje gång jag använder den :) ! Stor-HISS på Swiffer :) !! Min mamma har en med teleskopskaft inne och då räcker hon till att få ner spindelväv i hörnen och sedan har hon en liten i bilen. Jag äger bara en, men den är flitigt använd :) ! Den är jättebra på bärbara datorn också - får med sig allt damm och jox :) .

Har precis sprungit runt lite med min Swiffer dammvippa. Ingen ny pryl, men jag är lika glad varje gång jag använder den :) ! Stor-HISS på Swiffer :) !! Min mamma har en med teleskopskaft inne och då räcker hon till att få ner spindelväv i hörnen och sedan har hon en liten i bilen. Jag äger bara en, men den är flitigt använd :) ! Den är jättebra på bärbara datorn också - får med sig allt damm och jox :) .
Jag älskar min swiffer. Den är verkligen bra

Jag är själv inte ett så stort fan av Pinchos (avskyr app-grejen, och ja, trots att jag hämtade all mat och dryck själv frågade de om jag ville dricksa...), men min mamma gillar stället. Men! Måste ändå hissa denna rätt:

1785262019219.webp

Svingod! Ska faktiskt ta och prova på att göra den själv hemma, och kanske addera lite pepparrot för en liten extra kick.

Visa bifogad fil 188793
Jag vill hissa färsk majs! För jag tror inte alla upptäckt ur enkelt och gott det är. Lägg ner i kokande vatten och låt koka åtta minuter, inte längre för då blir den trådig. Ät den rakt upp och ner med lite smör & salt. Eller skär av kornen och ha i en sallad, till tacos osv. Nu i säsong är de dessutom billigare än burkmajs.
Kanske ska tillägga att den ska rensas från blast och fibrer innan kokning.

Egentligen lite fel tråd, men vet ej o. vad gör vi tråden passat bättre.
Men @Sel och @Mineur kanske hissa eller dissa och kanske t.om finns nån mer Bukefalist i Storbritannien vill ha med. Detta va från Lidl i London men kanske finns på fler ställen? Svenskt godis som brukar finnas i lösvikt 😁
Visa bifogad fil 188869
Får man veta vad det är i burken? 😅 Jag har sett liknande här med godis som eventuellt ska vara från USA. Bor tyvärr långt från Lidl.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka