Bukefalos 28 år!

Hiss och diss del 5

Hiss! Riktigt god smakkombination.

kokokmandel-300x177.png
 
20240518_135130.jpg
Det är oklart. Absolut inget fel på smaken, den var god. Slät i konsistensen men den kändes lite märklig ändå. Svår att äta på nått sätt. Vet inte om den var för tjock eller vad man ska säga. Hur som, oklart är nog det bästa jag kan komma med.
 
Borde hålla mig ifrån den här tråden eftersom det hissas så många goda saker som jag så gärna vill smaka på! :arghh:

Varför kan det inte hissas broccoli och palsternackor ;)
Jag kan hissa lite nyheter (för säsongen) :D : nässlor! Björklöv (gärna fermenterade till te).

Och mer säsongsfritt men ändock en nyhet för mig: fermenterade morotsstavar med kanelstång. To die for. Bättre än godis.

Fermenterat borde väl vara super om man ska undvika socker eller snabba kolhydrater eftersom sockerarterna bryts ner av mjölksyrebakterierna?
 
Jag kan hissa lite nyheter (för säsongen) :D : nässlor! Björklöv (gärna fermenterade till te).

Och mer säsongsfritt men ändock en nyhet för mig: fermenterade morotsstavar med kanelstång. To die for. Bättre än godis.

Fermenterat borde väl vara super om man ska undvika socker eller snabba kolhydrater eftersom sockerarterna bryts ner av mjölksyrebakterierna?
Och det enda jag tänker på när jag hör fermenterad är surströmming.... :o
 
Och det enda jag tänker på när jag hör fermenterad är surströmming.... :o
Ojoj! :nailbiting:🐟 det är sååå mycket mer. Idag åt jag fem sorters fermenteringar till lunch med stekt ägg (rödkål, nästa rädisa och blomkål med fänkålsfrö, nästa vitkål med nässla, sedan vitkål med kummin och slutligen morotsstavarna, som var min efterrätt. Så sjukt smidigt. Klart på tre minuter. Köket luktar vårskog av den torkande björken!
 
Visa bifogad fil 145605Det är oklart. Absolut inget fel på smaken, den var god. Slät i konsistensen men den kändes lite märklig ändå. Svår att äta på nått sätt. Vet inte om den var för tjock eller vad man ska säga. Hur som, oklart är nog det bästa jag kan komma med.

Jag tycker att den är väldigt god så från mig får den en HISS :d (Men jag lägger inte in någon ny bild :p )
 
Visa bifogad fil 145605Det är oklart. Absolut inget fel på smaken, den var god. Slät i konsistensen men den kändes lite märklig ändå. Svår att äta på nått sätt. Vet inte om den var för tjock eller vad man ska säga. Hur som, oklart är nog det bästa jag kan komma med.
Jag tycker samtliga av det märket är oklara. Svåra att äta och med en slags tyngd. Rätt sträva/torra i smaken också. Går dock att äta, om man är desperat.
 
Här kommer något så ovanligt som en HISS av en icke-matprodukt! Min man fick två av Bodums travel press i födelsedagspresent för några veckor sedan och alltså de är SÅ bra! Det är alltså en presskanna och termosmugg i ett, kaffet blir jättegott och håller sig varmt i minst 2 timmar. Väldigt smidigt när man är iväg och campar eller liknande. Att alla delar går att diska i maskin är ett extra plus, det gör att man utan vidare kan ha mjölk och så i utan att oroa sig för att någon dålig smak ska sätta sig (vilket vi haft problem med med andra muggar) :up:

1716152496743.png
 
Här kommer något så ovanligt som en HISS av en icke-matprodukt! Min man fick två av Bodums travel press i födelsedagspresent för några veckor sedan och alltså de är SÅ bra! Det är alltså en presskanna och termosmugg i ett, kaffet blir jättegott och håller sig varmt i minst 2 timmar. Väldigt smidigt när man är iväg och campar eller liknande. Att alla delar går att diska i maskin är ett extra plus, det gör att man utan vidare kan ha mjölk och så i utan att oroa sig för att någon dålig smak ska sätta sig (vilket vi haft problem med med andra muggar) :up:

Visa bifogad fil 145751
Vilken smart grej! Toppen att ha med sig i bilen på långturer. :up:
 

Liknande trådar

  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
206 290
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
210 219
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp