Bukefalos 28 år!

Hittade rävpäls

J

Juvelflickan

Hejsan!
Igår när jag och pappa var ute i stallet, så red jag och pappa gick med vovven.
Pappa tränade med dummisen och när Simon(hunden) skulle söka efter den så reste han en väldans ragg vid ett ställe.
Jag och pappa gick dit och kollade och Simon luktade för fullt överallt.
Äckelpotta som han är så började han ju äta på allt möjligt, men en sak som vi blev oroliga över var att han åt en tuss rävpäls som låg i skogen.

Jag är rädd att räven har skabb och så har han ätit av det??? :crazy:

Sedan till en helt annan sak, vovven gillar verkligen inte att åka bil. Så fort han ser våran bil stannar han och vägrar gå längre.
Det är bara våran bil? Det är så att han har kräkts två gånger och slagit i huvudet en gång. Har någon tips om hur vi kan göra det hela lite roligare för honom?



Mycket Tacksam för svar!

/Frida
 
Nähä?
Någogn som kan svara på det med bilen då?? :confused:

/Frida

------------------------------

"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"
 
Kände ni inte om det luktade räv??? Räv känner man ofta rätt lätt i fall de har gått där, kan ha varit därför han luktade så intensivt.

Han får inte rävskabb enbart av att ha ätit tussen, rätt övertygad om att skabben inte överlever magvägen :crazy: Men har skabben satt sig på växterna eller på pälsbiten så kan de lätt hoppa över till hunden. Håll honom under uppsikt!!

Ni såg inget blod??? Räven kan ju har blivit skjuten och därför fanns pälstussen där och det luktade blod.

//E
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan, jag har en liten valp som är av staffe amstaff mix som är helt underbar. Självsäker, trygg, utforskande, lyhörd och lättlärd...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 853
Senast: snorp
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 013
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 469
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 153
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp