Hittar ingen som passar! Rashjälp tack!

Sv: Hittar ingen som passar! Rashjälp tack!

Skulle rekommendera lagotto, en mellanstor smidig hund. Beskrivs ofta i aktiveringsbehov som anpassningsbar, går du 5 mil om dagen så behöver hunden det, går du 5 kilometer om dagen så behöver den det.

Jag klickertränar med min och det går kanon. Dessutom är det en sk allergivänlig ras, alltså den fäller ingen päls utan pälsen klipps ner ca två gånger om året.
 
Sv: Hittar ingen som passar! Rashjälp tack!

Säger som vanligt Engelsk Springer Spaniel, i våran familj har det än så länge funnits två, mamma jobbade förr som dagmamma och har aldrig varit några problem med barnen, heller inte barnen i familjen.. första kom och tröstade en om man grät och var väldigt mammig, lättlärd men ganska vek. Jagade men var samtidigt en extremt bra familjehund som vi ungar tränade olika tricks med och hoppade med, hon fick även testa på agility under äldre år och älskade det!

Våran nuvarande är 2 år, och yngsta barnet i familjen var då 7 år, och hon hade varit hemma i 1-2 månader då mamma började jobba igen och var inga som helst problem med barnen, hon är i sig en väldigt tålig och säker i sig själv, dock en smula dominant men extremt lättlärd, mycket tricks hon kan, har hon lärt sig själv, ser inga problem med att träna agility med henne, redan som valp började hon springa igenom en såndär lektunnel för barn! Planerna var väl att hon skulle vara jakthund, men än så länge verkar hon mer lovande i agility även om vi inte direkt hunnit träna det mer än hoppa hinder!

52942808e344c4aa5f670cd0e0dea2f5_480_640.jpg
 
Sv: Hittar ingen som passar! Rashjälp tack!

Åh, det var såna som så många tar fel på o tror våran Wachtel är...helt ot men ändå ;)
De är fina!
 
Sv: Hittar ingen som passar! Rashjälp tack!

Missade du att hon ville träna agillity? En lanseer skulle jag inte tro passa på en agillity bana.
Det beror väl helt på vad man har för ambitionsnivå. Träna agility kan alla raser göra, däremot kan inte alla raser bli SM-vinnare.

De flesta uppfödare av Landseer verkar tycka att rasen går att använda till agility. Kan de göra ganska så krävande vattenaktiviteter lär de klara av agility.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 708
Senast: Åsa A
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 201
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 152
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Diarré
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp