Hittar inte vad som är fel..=(

Sv: Hittar inte vad som är fel..=(

Ida skrev:
Jag har en d-ponny som inte rör sig som han borde..

Hur går det med Midas.

Kan det inte bero på till viss del att han är en korsning Island/haflinger? :angel:
Dessa raser är inte avlade för hoppning, även om han tycker att det är kul att röra på sig.

Är din hovslagare verkligen så kunnig som du bedömmer?

Vilken skola gick han på? Och när?

Menar inte att hoppa på dig nu. :crazy:

Tina.
 
Sv: Hittar inte vad som är fel..=(

Just nu så går Midas ganska bra. Han har varit utlånad i ett par månader, men jag har tagit tillbaka honom nu. Då har han tappat ganska mycket musker men börjar bygga upp sig igen nu.
Jag jobbar på att rida honom i en ganska låg form i galoppen, för då går han riktigt hyfsat.=)

Har klurat på om det skulle kunna ha med islandsinslaget att göra om och om igen, men då borde han ha rört sig på det sättet sen jag red in honom samt inte bli halt av det. Samma sak med hoppningen, både hans mor och far var och är goda hoppare, då borde det inte ha gått skitbra ett tag och sen bli så att han inte orkar och blir halt.:bump:

Min hovslagare är inte utbildad, men dock otroligt påläst och upplärd av utbildad hovslagare privat. Men Midas har ju även blivit skodd/verkad av andra hovslagare samt av hovslagare på Strömsholms djurklinik. Så jag tycker ju att ngn borde ha lagt märke till om det vore ngt onormalt med fossingarna.

Men jag tror att det felet sitter uppe i höftleden, dock är det väl ganska komplicerat att ta reda på. Men jag hoppas på att kunna åka in till Strömsholm igen i sommar och kolla upp det.:bump:

Jätte tacksam för svaren! Bara jättre bra att kunna se det från flera olika synvinklar.;)
Mvh Erika
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
404
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag vet att man inte ska spekulera men i väntan på veterinärtid kan jag inte göra annat 🫣 Hästen blev i princip blockhalt vänsterbak...
Svar
13
· Visningar
946
Senast: MiniLi
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 425
Senast: Fiorano
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 916
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp