Bukefalos 28 år!

Hjäääälp!

Bailey98

Trådstartare
Har 3 kastrerade hankatter på 6 o 3 år. Den ena 3åringen har jag nappat upp sen den kom med sina 3 syskon när de var ca 3 veckor gamla.
Han och 6åringen har kanske inte älskat varandra men accepterat varann.
Senaste halvåret gör han utfall mot 6åringen hela tiden och 6åringen är livrädd och visar det väldigt tydligt.
Senaste veckan har den äldre bajsat på köksgolvet 2 ggr och det visar ju att han inte mår bra och är stressad.
Finns det något jag kan göra för att förbättra situationen utan att behöva omplacera den yngsta kissen.
Ska tillägga att bägge 2 är friska.
 
Sv: Hjäääälp!

Dela på dem. Sätt upp en nätdörr mellan dem och låt det ta tid. De ska absolut inte gå ihop, då kommer det bara att bli värre.

Börja med att bara separera dem. När det har börjat lugna ner sig börjar du ge dem mat så nära varandra som möjligt och så kortar du successivt ner avståndet mellan dem.
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 321
Senast: Twihard
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 390
Övr. Katt I februari blev vi tvungna att ta bort ena katten akut. Kvar blev min kisse som fyller 15 i år, hon har aldrig varit ensamkatt (överlevt...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: Crossline
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 555
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp