hjäälp mej nu dåå

M

missPetra

jag blir galen på emil! idag försökte han ju nästan bocka av mej i skogen, sån här har han aldrig vart innan! han stannar o bara står där i kanske tre minuter eller nåt, man kan inte få honom o gå ett steg framåt. :crazy: vad faaen ska jag göra? han har blivit helt knäpp i skogen. några förslag? :confused: :crazy:
 
har du ridit mkt i skogen? det låter inte som ja hade det problemet men efter min häst var skadad i ca en vecka så red ja väldigt lite i skogen efter det. när ja sedan började med det drog hon iväg i fullgalopp så fort hon fick chansen (det räckte att ja lättade lite) och bocksprång. detta löste sej med att ja red mera i skogen och att hon får galoppa där. hon var skadad i mitten av augusti och det var inte förrän i mitten av december hon gick lugnt i skogen..
 
usch då.. har nästan samma problem med min här hemma.. :smirk:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 799
Senast: Sel
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 057
Senast: Stergo
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 874
Senast: Sel
·
L
  • Artikel
Dagbok Det kanske inte är så många som vill läsa om mig men ifall nån vill veta vad som händer så tänkte jag bara skriva lite om några o lika...
2
Svar
26
· Visningar
2 340
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp