Bukefalos 28 år!

Hjälp att fylla i formulär hos FK

Wille

Trådstartare
Jag jobbar 25%, är arbetslös på 50% och långtidssjukskriven på 25%. Nu har jag haft en hel sjukdag på 100% och anmält detta till FK. Men hur gör jag för att ändra tillbaka till 25%? Formuläret hos FK är inte anpassad för min situation. Den frågar bara hur mycket man skulle ha jobbat om man inte vore sjukskriven. Eh, 25% för det är så mycket jag är anställd. I övrigt är jag arbetslös. Så vad svarar jag FK? Vore skönt att slippa ringa och fråga på måndag.
 
Jag skulle sagt 75 %. 25% anställning och 50% arbetslös.
Eller 100%? Det är väl vad det hade varit om ingen sjukdom fanns.

Jag uppfattar det som en kontrollfråga rörande sådant som att man inte är tjänstledig eller jobbar frivillig deltid, dvs. situationer då man inte kvalificerar sig för att få ersättning vid sjukdom, eftersom man inte missar potentiell arbetstid.
 
Eller 100%? Det är väl vad det hade varit om ingen sjukdom fanns.

Jag uppfattar det som en kontrollfråga rörande sådant som att man inte är tjänstledig eller jobbar frivillig deltid, dvs. situationer då man inte kvalificerar sig för att få ersättning vid sjukdom, eftersom man inte missar potentiell arbetstid.
Minns nu inte exakt hur frågan löd, men lutar väl åt att jag måste ringa FK ändå på måndag.
 
Eller 100%? Det är väl vad det hade varit om ingen sjukdom fanns.

Jag uppfattar det som en kontrollfråga rörande sådant som att man inte är tjänstledig eller jobbar frivillig deltid, dvs. situationer då man inte kvalificerar sig för att få ersättning vid sjukdom, eftersom man inte missar potentiell arbetstid.
Det är kanske mer sant.
 
Jag jobbar 25%, är arbetslös på 50% och långtidssjukskriven på 25%. Nu har jag haft en hel sjukdag på 100% och anmält detta till FK. Men hur gör jag för att ändra tillbaka till 25%?

Man fyller i "ändra omfattning på sjukpenningen" igen, tillbaka till 25% och där fyller du ju i dina 2 h per dag som du skulle ha jobbat, om du inte hade blivit sjuk.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har under några månader varit sjukskriven 50%. Vid läkarsamtal beslutade vi om fortsatt sjukskrivning på 25%. Nu har jag läst min...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 349
Senast: Wille
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 727
Senast: vtok
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 376
Senast: Cocos
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
17 566
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp