Hjälp behövs .

J

jullii

hej jag är medryttare på ett russ som är ca:128 cm i mankhöjd. han har nån "sjukdom" , tror att de heter spatt , på bakbenen , så han kan bara hoppa ca 50-60 cm , jag undrar hur långt det ska vara mellan bommarna när man rider i trav och även hur långt det ska vara mellan "studs" hinder .
tack på förhand
ps , vet nån var man kan få reda på vart det fins information om när hopp tävlingar ska vara , bor i sthlm .
 
Sv: Hjälp behövs .

har du en häst med spatt så är d inte aktuellt med tävlingar d är utbildningshoppningar för dej då;) . Eftersom din häst är en B ponny så måste du hoppa minst 60 cm o jag skulle inte ta den risken.. info om utb.hopp. finns på din lokala ridklubbs hemsida;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 149
Senast: WBanna
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
1 659
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 223
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 042
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp