Bukefalos 28 år!

Hjälp! BeslutsÅNGEST(!)

Sv: Hjälp! BeslutsÅNGEST(!)

Hästar tänker, känner och funkar inte som vi gör. Jag tror din häst kommer vara lycklig av att stanna kvar.
Där får han det HAN behöver. Han får lugn i hagen, blir riden, ompysslad och får mat etc. Det är en toppentillvaro för en häst.

Han slipper som 30-åring en lång resa och ev stå i hage som blir för stökig för hans ålder.

Jag har själv en lika gammal häst. Och med såna får man tänka lite annorlunda än med sina yngre. De behöver mer lugn. Det är viktigt att ge dem det. Då tror jag de orkar finnas kvar längre hos oss. Och framför allt mår bättre den tid de är här.
 
Sv: Hjälp! BeslutsÅNGEST(!)

Jag skulle nog låtit hästen stanna kvar där han är nu. Han verkar ha det bra där. Finns liksom ingen anledning att utsätta honom för flytt i den åldern och när du redan vet att det varit jobbigt för honom med förändringar.
 
Sv: Hjälp! BeslutsÅNGEST(!)

Jag tror inte att en häst kan älska en människa på det sättet som vi menar med att älska någon. Men det är upp till vara och en att ta ställning till. Jag tror att vi människor ibland ger oss själv lite för stor betydelse i våra djurs liv.
Jag anser fortfarande att hästen ska stå kvar där den nu finner sig till rätta och har accepterat de andra människorna.
 
Sv: Hjälp! BeslutsÅNGEST(!)

Som du skriver själv så trivs han med din mamma & lilltjejen. Tycker han ska få vara kvar i sitt trygga hem. Du har inte skrivit hur ofta du rider honom & hälsar på honom :confused:.Lilltjejen verkar rida honom oftare än dig & ger henne stor glädje. Du har ju två till att pyssla med som jag förstår det.
Vad är 20 min restid ? Där jag bor är det minst 20 min vart jag än ska, det är väl ingen resa att göra för att hälsa på gammelman.

Även om han :love: dig så är det viktigaste med en trygg miljö, bra hagkompisar , att han bor hos din mamma på gården är ju det ultimata för honom. Som skrivits tidigare så är det vi människor som har svårast att släppa taget, djuren lever i nuet..........................

Nu bor jag ju kvar hos mina föräldrar så jag hälsar på honom flera ggr om dagen :) rider honom gör jag inte ofta, för jag anser att han bara ska få bära en lätt ryttare. Ibland tar jag en liten kort barbackatur på honom, för gamla goa tiders skull.

TACK :bow: för alla svar. Det var den här "sparken" jag behövde.
Nu ska jag bara hitta en trygg häst till mamma. Så vet ni en snäll klippa som vill ut och rida i skogen och som är snäll mot min älskling, hojta ;)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 194
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 291
Senast: skogaliten
·
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 434
Senast: Spike
·
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 518
Senast: Kjerulfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp