Hjälp! Brudens far

Är bröllopet i Sverige?
Då är det ju inte så starka traditioner mer än att hålla brudens far-talet och eventuellt ta en dans, ifall det ens blir dans på bröllopet. Det är ju tyvärr många i Sverige som inte kan dansa pardans så de har ingen dans på festen.
 
Det enda jag varit med om att brudens far gör på bröllop förutom att vara en av gästerna är att hålla tal under bröllopsmiddagen. Om din syster förväntar sig något mer specifikt är det nog bäst att ni går igenom det ordentligt.
 
Det enda jag varit med om att brudens far gör på bröllop förutom att vara en av gästerna är att hålla tal under bröllopsmiddagen. Om din syster förväntar sig något mer specifikt är det nog bäst att ni går igenom det ordentligt.

Jag ska redan hålla tal som närmaste släktingen/syster. Så funderar på att bara säga åt alla att de är välkomna när det är dags att äta. Och gå runt och vara trevlig och just välkomnande innan middagen vid (antagna) fördrinken. Resten tar toast master(s) hand om antar jag.
 

Liknande trådar

Tjatter Svägerska ska gifta sig i sommar, nu kom inbjudan till möhippa. Jag trodde möhippegänget skulle planera något roligt tillsammans men det...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 716
Senast: Ninnurur
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 854
L
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 565
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Via omvägar har vi återigen blivit inbjudna till samkväm över jul med mina föräldrar. Den direkta kontakten är nämligen i stort sett...
2
Svar
31
· Visningar
3 144
Senast: Smulu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp