Bukefalos 28 år!

Hjälp Dobbiz med teknizka zaker tråden Router m.m. - utbruten från Pia

Hur sköter ni bankärenden?
Jag är så bekväm med bank-id att jag skulle inte stå ut med att behöva gå tillbaka till bankdosa eller nåt :D

Ursäkta ännu mera OT :angel:
Helt vanlig inloggning, ingen app eller dosa behövs. (men båda finns.) Jag behöver liksom inte gå och hämta min mobil för att kunna betala via datorn till exempel.

Jag tror inte att Pia blev så dramatisk som väntat. 😅
 
Helt vanlig inloggning, ingen app eller dosa behövs. (men båda finns.) Jag behöver liksom inte gå och hämta min mobil för att kunna betala via datorn till exempel.

Jag tror inte att Pia blev så dramatisk som väntat. 😅
Hur är säkerheten? Jag känner att en vanlig inloggning är mera osäker, räcker ju med att man sparar lösenordet vid inloggning på mobilen eller datorn och så blir den stulen ... panik! :nailbiting:
 
Hur är säkerheten? Jag känner att en vanlig inloggning är mera osäker, räcker ju med att man sparar lösenordet vid inloggning på mobilen eller datorn och så blir den stulen ... panik! :nailbiting:
Den fungerar utmärkt. Man har en extra kod som inte går (?) att spara. Jag tror inte vi har fler bedrägerihistorier än Svea. :)
 
Den fungerar utmärkt. Man har en extra kod som inte går (?) att spara. Jag tror inte vi har fler bedrägerihistorier än Svea. :)
Har ni någon elektronisk postlåda som Kivra?


Återigen, ursäkta för OT, blev orimligt nyfiken :o
Jag skulle rapportera om vädret här om jag kunde se ut genom fönstret, men tyvärr är huset inpaketerat i plast 😅
 
Har ni någon elektronisk postlåda som Kivra?


Återigen, ursäkta för OT, blev orimligt nyfiken :o
Jag skulle rapportera om vädret här om jag kunde se ut genom fönstret, men tyvärr är huset inpaketerat i plast 😅
Vad är det? Typ email? 😅 Med andra ord - nej det tror jag inte. Jag är å andra sidan en bakåtsträvare av rang och använder ingenting elektroniskt jag inte måste.
 
Vad är det? Typ email? 😅 Med andra ord - nej det tror jag inte. Jag är å andra sidan en bakåtsträvare av rang och använder ingenting elektroniskt jag inte måste.
En app. Jag får brev från typ skatteverket, arbetsförmedlingen, vissa räkningar etc etc, nästan alla statliga verk skulle jag tro där, istället för hem på papper (frivilligt, man måste säga till om att man vill ha det så). Känns bra ur miljösynpunkt tycker jag också :up:

Haha, det är också okej förstås :D Blev bara nyfiken då det känns som att man använder bank-id till så mycket numera. Logga in på bankappen, kivra, deklarera, klarna, swish...
 
En app. Jag får brev från typ skatteverket, arbetsförmedlingen, vissa räkningar etc etc, nästan alla statliga verk skulle jag tro där, istället för hem på papper (frivilligt, man måste säga till om att man vill ha det så). Känns bra ur miljösynpunkt tycker jag också :up:

Haha, det är också okej förstås :D Blev bara nyfiken då det känns som att man använder bank-id till så mycket numera. Logga in på bankappen, kivra, deklarera, klarna, swish...
Jag har inte behov av något av det där. :) Kanhända att människor som har mer kontakt med olika myndigheter använder någon typ av app men för mig är det totalt överflödigt. Sverige är generellt ett väldigt administrativt land tycker jag, det var delvis därför jag flyttade hit.
 
Om du har mobil/dator uppkopplat på aktuellt wi-fi så brukar det gå att gå in i inställningarna på enheten och välja ”visa lösenord” typ. Då kan du ju se lösenordet den vägen och lägga in i nya datorn/mobilen/etc.
 
Om du har mobil/dator uppkopplat på aktuellt wi-fi så brukar det gå att gå in i inställningarna på enheten och välja ”visa lösenord” typ. Då kan du ju se lösenordet den vägen och lägga in i nya datorn/mobilen/etc.
Jag försökte göra just det med min mobil för att se om jag kunde föreslå det men hittade inget sånt :cautious: så jag vågade inte föreslå det. Men kanske jag kollade på fel ställe 🤔
 
Jag försökte göra just det med min mobil för att se om jag kunde föreslå det men hittade inget sånt :cautious: så jag vågade inte föreslå det. Men kanske jag kollade på fel ställe 🤔
På min iPhone går man bara in på wi-fi, klickar på lösenordet (en rad med prickar) och så låser den upp med face-id så att lösenordet visas. :)
 
Om du har mobil/dator uppkopplat på aktuellt wi-fi så brukar det gå att gå in i inställningarna på enheten och välja ”visa lösenord” typ. Då kan du ju se lösenordet den vägen och lägga in i nya datorn/mobilen/etc.
nej för dom har inget lösenord, jag bara startade wifi,pluggade in det i fiberdosan o allt kopplade upp zig utan gnäll, dom nya sakerna gör det inte utan gnäller om lözenord
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 197
Senast: Liten
·
Katthälsa Hej! Efter en desperat sömnlös natt kom jag att tänka på mitt gamla favoritforum Buke och att människor här brukar ha mycket kunskap...
Svar
9
· Visningar
1 763
Senast: Niceperson
·
Hästhantering Hejsan allihop, "ny" på forumet (bara läst förut men aldrig skrivit något), sökt på detta ämne men hittar ingen liknande tråd. Så jag...
Svar
17
· Visningar
2 801
Senast: Lunketuss
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 012
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp