Hjälp en högskolenybörjare!

I vår klass är det väl 3-4 st av 40 som har med dator/ipad, övriga antecknar på papper (läser till fysioterapeut).
Finns såklart fördelar och nackdelar med båda. Att skriva på datorn går fortare än att anteckna för hand (om man vet var man har tangenterna, vill säga), men om föreläsaren ritar saker så är det enklare att göra det på papper.
Välj det som funkar bäst för dig helt enkelt :)

Samma för oss, den stora majoriteten antecknar för hand. Av dessa är det kanske hälften som gör "traditionella" anteckningar och övriga antecknar på handout.
 
Undrar om man behöver ha med sig en laptop eller ipad eller om det fortfarande är papper och penna som gäller? Ska också läsa till sjuksköterska om drt spelar någon roll....

Vi gör olika. En del har allt i datorn/telefonen medan andra kör pappersvägen. För egen del blandar jag vilt. Föredrar dock att ha helt vita, blanka papper och en drös pennor i varierande grad (tusch, överstryk, fiber, mm). Jag har upptäckt att min studieteknik är bilder.
 
Det finns en kille på youtube som heter Ingmar Andersson (tror kontot heter CampusGotland), som går igenom studieteknik, bra tips inför föreläsningar och plugga inför tentor. Grymt bra!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 957
Senast: Yeah but
·
Kropp & Själ Hej! Nu har jag fått tid för en Koloskopi den 8/6, första gången för mig då jag tidigare bara gjort rektoskopi och en sigmoideskopi där...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 960
Hästvård Hej igår när jag hämtade in min häst upptäckte vi hög feber (40,4), näsflöde och hosta samt slöhet, hon har varit pigg och glad men...
Svar
4
· Visningar
1 217
Senast: Moa092
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 946
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp