Hjälp... ett sista försök planeras!

Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Hej!
Länge sedan jag höll på med dom stora pållarna så jag kan väldigt lite om detta men jag har sett Camaro ett antal gånger och han är fantastisk! Han syns verkligen och hoppar otroligt lätt. Du har ju rätt nära till Ronneby, åk och titta på hingstvisningen dom brukar ha i början på april! Brukar vara jättebra!
Hälsningar Lena
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Hej Lena!
Ja det kanske jag skulle ta och göra, kan ju samtidigt titta förbi och kika på er pållar!
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Efter att ha läst,studerat och pratat med hingsthållare är vi nere på två kandidater just nu..
Det är Cartier och... en ny kandidat har seglat upp i form av:
Last Liberty vad tycker ni om honom till henne? För min del handlar det om en typförbättra som nedärvt hopp och gång samt tydligen även lämnar mkt trevligt temperament.. stort plus är även 18 dygnsavgiften!!
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Nu har jag noll koll på LL men vad har han lämat för avkommor?
Vad har de gjort? kan inte dra mig till minnes av att ha sett en ända LL avkomma på tävling...

Annars är det en jäkligt snygg hingst.
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

mitt sto första föl är den av 6 som blivit näst högst (167 cm) är han
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Jag har skummat igenom tråden och undrar varför Quite Easy aldrig har nämnts som kandidat.

+Bra dräktighet och hade i varje fall bra sperma kvalitét förr om åren.
+Bra BLUP-värden på efterfrågade egenskaper
ex. Typ:121, Glp:140, Hopp:130 Dressyr:116
Flyinge rekommenderar honom inte till kortlinjerade ston.

Stod visserligen utomlands ifjol, vet ej hur det är i år.
Både QE och Robin har Almé i stammen, men det är på tillräckligt avstånd för att inte vålla problem med inavel.

Enda nackdelen skulle vara om han är för grov, men han kan inte enbart lämna grovt, då hade inte typindexet varit så högt.
Han har dessutom både presterat en del själv och har presterande avkommor.
Tycker i varje fall att han har många positiva egenskaper som du vill förbättra, så jag undrar om du aldrig har funderat över honom och i så fall varför.
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Jag har inte funderat på honom då han står på fryst och jag tror inte att han kommer hem i år.
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Han har före 2001 bara två avkommor hos ASVH. Så de är födda 2001 och efter.. kanske därför de inte synts till så mkt? Han har 102 i dressyr blup och 131 i hoppblup..
Enligt hingsthållaren ska han ha lämnat barn som fått både hopp och dressyrdiplom. Jag har inga namn att ge dig nu men det finns en del om hans barn på nätet.. Han har en som har gått UH-VM.
Däreomt fick jag ett hett tips om Tornesch.. :angel:
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Ok, jag vet som sagt inte heller om han kommer hem.

Men om han hade stått i Sverige och på AI samt TAI som han brukar, hade du då övervägt honom eller ratat honom för att han är lite åt det grövre hållet.

*lite nyfiken bara*
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

honom hade jag kikat extra på då han har lämnat så fina barn:love:
Kan ju tillägga att jag mkt mkt gärna skulle vilja ha ett sto efter honom i avelsboxen.
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Ok, då behöver jag inte vara orolig för att en så bra hingst var helt bortglömd:)

LL vet jag för övrigt alldeles för lite om för att komma med synpunkter.

Lycka till med hingstvalet!
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Jag har ju själv fött upp en Tornesch avkomma (hans första år)Mycket trevlig hingst, avkomman blev dessutom väldigt snygg och modern trots att morsan var av gammal typ.

Såg honom både på hingstvisningen som 3åring och sen live när jag åkte och hämtade semin på hans station, väldigt snygg och trevlig hingst. Nu börjar han ju dessutom visa lite resultat.
Hans första årgång måste ju visats förra året på 3 års?

Har dock noll koll på honom och hans avkommor nu, min avkomma är ej visad så vitt jag vet.
Jag har lite personligt agg mot hans (och tillika LLs) hingsthållare så jag har noll intresse av båda hingstarna MEN det är en annan historia.

QE är väl kvar i Frankrike även denna säsongen gissar jag på eftersom både Jaguar Mail och Alligator Fontiane fortfarande är här.
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Aj då!

Jag kikade på statestiken för treårstestet och där ligger LL på 16:plats på hoppningen , Aerline H ligger på placeringen ovanför. Men bla Majim mfl ligger bakom.
På dressyrstatestiken ligger han betydligt lägre..
Han har 50% diplom och klass ! hopp.. och 40% diplom klass 1 i dressyr.. tycker jag är helt ok..
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Det låter ju jätte bra men hur många avkommor har han totalt i tyskland tro? Snygg är han verkligen:)
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

alltså, mitt sto är 162 cm första fölet blev 167 som vuxen bara en av dom 5 efter är större än 167 och den är E: Briar. skrev nog lite luddigt sorry
 

Liknande trådar

Avel Jaha ena damen står skadad och är det så allvarligt/långdraget som jag tror så blir det nog en ny betäckning iår. Sitter här och...
2
Svar
33
· Visningar
2 980
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp