Bukefalos 28 år!

Hjälp, fort! (Få film från dator till TV)

S

Skuggabaldur

Har en film i datorn som består av Xvid-filer eller nåt. Så man kan se den i datorn. Hur gör man för att kunna lägga den på en cd/dvd och se på tv'n? Går det alls? Filmen är på nästan 1,4 GB.
Har förstått att man måste omformatera med nåt slags program...
Det går tydligen inte att lägga på en dvd för den funkar inte att se i TV'n enligt folk i olika elektronikaffärer. Men hur många CD-skivor behöver jag? För den lär väl knappast få plats på en?

Jag vet väldigt lite om datorer och sånt här, så om nån vet kan ni väl försöka förklara så enkelt som det bara går - så får vi hoppas jag fattar :D .
 
Sv: Hjälp, fort! (Få film från dator till TV)

Inga datasnillen som kan förklara för mig?
 
Sv: Hjälp, fort! (Få film från dator till TV)

Eller om det finns nån sladd så man kan koppla ihop dator och tv?
 
Sv: Hjälp, fort! (Få film från dator till TV)

Ladda ner och packa upp QuEnc. Kör programmet. Klicka på knappen till höger om "Source AVS File", välj "AVI Files" under filformat och välj din xvid-film. Låt resten av alternativen vara som från början och klicka på Encode. När den är klar, kan ta ett tag, så välj Advanced / Author DVD. Acceptera rutan som kommer upp. Som "Source DVD Compliant MPEG" välj den fil du precis skapade. Välj "Output DVD Directory" till någon passande temporär mapp och klicka på "Author". Bränn innehållet som skapas i mappen till en DVD och det är klart.
 
Sv: Hjälp, fort! (Få film från dator till TV)

Verkar inte som det programmet du länkade till funkar som det ska. Står nåt om unauthorized downloading etc. Kanske jag som gjort fel nånstans?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hjälp, fort! (Få film från dator till TV)

Nu har vi köpt en sladd som ska koppla samman datorn med TV'n. Pappa lyckades få in bakgrundsbilden från dataskärmen så man ser den på TV'n, fast den är svartvit. Händer inget när man sätter på filmen i datorn.
Vad har vi gjort för fel?

Allvarligt talat funderar jag på att börja läsa nån datautbildning om jag läser vidare - känns som att det behövs:angel: ...
 
Sv: Hjälp, fort! (Få film från dator till TV)

Vad är det för slags sladd ni har köpt?
 
Sv: Hjälp, fort! (Få film från dator till TV)

Stod Database error på sidan i flera dar så jag har inte trott det har funkat.

Iaf, så har vi lämnat tillbaka sladden för den funkade inte. Däremot provade jag för skojs skull att bränna över filmen på en skiva och den funkade i den vanliga DVD'n! Nero måste ha omformaterat från xvid själv när jag brände.

Fast om nån vet hur man kan bränna filmen på en skiva utan att den omformaterar filmen så hade det varit bra också. Vi köpte en billig DVD-spelare som skulle ta xvid också. Och läste nånstans att kvaliten blir bättre på filmen om man har den kvar i xvid...
 
Sv: Hjälp, fort! (Få film från dator till TV)

Iaf, så har vi lämnat tillbaka sladden för den funkade inte. Däremot provade jag för skojs skull att bränna över filmen på en skiva och den funkade i den vanliga DVD'n! Nero måste ha omformaterat från xvid själv när jag brände.

Fast om nån vet hur man kan bränna filmen på en skiva utan att den omformaterar filmen så hade det varit bra också. Vi köpte en billig DVD-spelare som skulle ta xvid också. Och läste nånstans att kvaliten blir bättre på filmen om man har den kvar i xvid...

Nero formaterar inte om - du brände den väl helt enkelt i xvid som stöds av din dvd-spelare.
 
Sv: Hjälp, fort! (Få film från dator till TV)

Jaha. Trodde inte våran gamla DVD stödjer det formatet. Men det gör den väl i så fall. Står ingenstans dock...
 

Liknande trådar

Samhälle Så har det då hänt igen. Jag bara undrar hur folk tänker? Läkare och sjukvårdspersonal som är vid en badplats som privatpersoner...
2
Svar
26
· Visningar
2 245
Senast: Dentaku
·
IT & mobiler Min laptop verkar ha gett upp för gott och nu började jag fundera på om jag verkligen behöver en ny. Det enda jag använder den till är...
2
Svar
25
· Visningar
2 908
Senast: hoppsann
·
IT & mobiler Vet att de är riktiga för jag har tittat på dem. Plötsligt går de inte att öppna på någon dator här hemma??? Min vännina kan öppna de i...
Svar
0
· Visningar
966
Senast: mag
·
IT & mobiler Kan nån hjälpa mig?! Jag vill föra över mina bilder och filmer som jag har på telefonen (nokia 5230) till datorn. Jag var tvungen...
Svar
8
· Visningar
1 787
Senast: lisa412
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp