Hjälp. Går med huvudet högt.

Sv: Hjälp. Går med huvudet högt.

Det behöver ju inte alls vara din hand i förhållande till händer i allmänhet, bara i förhållande till just den hästens mun ;)
 
Sv: Hjälp. Går med huvudet högt.

Hoppas det går bättre och rapportera gärna!

/ lavinia

Det gör det! Har börjat för en ny tränare som jag trivs jätte bra med! :laugh: Går fantastiskt bra och framförallt, jag har börjat rida utan snodden! :D Först i skogen, och sen i ridhuset och jobbade henne rätt hårt. Huvudet var inte 100 procentigt då, men dagen efter på ridbanan så gick det toppen. Mycket av grejen sitter i mitt ytterstöd som inte var så värst bra innan. Men nu har jag börjat ge bättre stöd och hon sänker nacken så fint och går så mjukt. Ska rida utan snodd för tränaren nästa gång så får vi se vad hon säger och om jag kan få några fler tips av henne.

Tack för alla tips!:bow:
 
Sv: Hjälp. Går med huvudet högt.

hejsan :)

min arab/halvblods valack gick i jätte hög form tidigare, han såg rent av gräslig ut med sin underhals.

men jag red med graman till en början och det hjälpte mig en hel del, men sen började jag rida på paddock då red jag mycket serpentiner, I svängarna kan man ställa dom med den inre skänkeln och ge en ledande hand då brukar dom börja gå ner hellst om det är en unghäst.
man kan även ha graman när man rider serpentinerna för att få hästen att förstå vad du vill men dock så ska man inte ha den mer än två gånger i veckan då det kan bli jobbigt för hästen.

hoppas du fick nå hjälp av de här ;)

lycka till kramar ida och wonkan
 

Liknande trådar

Utrustning Har sökt men hittade inte det svar jag ville ha och inte heller rätt tråd... förlåt moderator om jag postar en till kaka på kaka tråd!:o...
2
Svar
27
· Visningar
3 396
Senast: älgen
·
B
Hästvård Ska försöka skriva det här så kortfattat som möjligt så att ni lättare kan läsa. :angel: Det hela började för 3 veckor sedan med att...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 863
Senast: Iso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp