Hjälp! Hitta uråldrig modell av sandaletter

MJLee

Trådstartare
Jag har två par sandaletter som är tio år gamla och nu faller i bitar, men de är de enda jag har som faktiskt inte skaver och man kan gå i. Köpta för ca 10 år sedan så har noll aning om vilket märke och om de fortfarande görs. Jag har platta och breda ankfötter så behöver skor med låg klack och som är öppna och inte skaver mot huden som de flesta andra jag prövat. Känner någon igen modell och märke och var jag möjligtvis kan hitta dem? Fasiken, att köpa skor på nätet är i princip uteslutet eftersom jag behöver provgå. Ena paret köpte jag på tyska amazon eftersom jag visste att de skulle passa.

20210606_155727.jpg
 
Det är ovanligt att samma skomodell säljs ens två år efter varandra, så att du ska hitta likadana 10 år senare är ganska osannolikt.
Är det "med" låg klack som är det viktiga. Eller är det "låg" klack och kanske lika gärna utan klack du söker?
 
Det är ovanligt att samma skomodell säljs ens två år efter varandra, så att du ska hitta likadana 10 år senare är ganska osannolikt.
Är det "med" låg klack som är det viktiga. Eller är det "låg" klack och kanske lika gärna utan klack du söker?

Behöver en låg klack (enligt fysio) eftersom mina höfter tydligen är vridna på något sätt som gör att det skaver annars. Jag vet! Men min förhoppning är att någon vet om det finns en liknande modell? 🤞
 
Har du tittat på sandaler från Rieker? Jag har knöliga fötter och höga fotvalv men dessa fungerar perfekt. Jätteskön klack och lätta att gå i. Finns i många varianter och färger.
 

Bifogade filer

  • 7CA697F7-523E-410A-AA41-BB412E43FB6D.jpeg
    7CA697F7-523E-410A-AA41-BB412E43FB6D.jpeg
    49 KB · Visningar: 27
Sandelen på bilden ser ganska enkel ut, något liknande men utan høg klack borde vara lætt att hitta. En duktig skomakare skulle kunna limma dit en klack till dig.
 
Att köpa online behöver ju inte alls vara dumt. Beställ ett helt gäng skor och de som inte passar skickar du tillbaka. Zalando tex har ju fri retur så du betalar ingenting för att skicka tillbaka det. Visst, du måste ju packa ner dem i kartongen igen och gå till ombudet, men ska du handla på stan måste du ju ut på stan, så oavsett är det ju energi och tid som går åt.
 

Liknande trådar

Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 685
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 556
Senast: __sofia__
·
Äldre Jag behöver hjälp! För hundra (okej, typ tio) år sedan fanns det ett typ underklädeslinne på jag tror det var Lindex, som fanns i svart...
Svar
9
· Visningar
5 049
Senast: Mammas
·
Utrustning Jag blir så besviken på mina Hansbotäcken. De håller ju bara inte! Min häst går tillsammans med två välartade herrar som på sin höjd...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 298

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp