Bukefalos 28 år!

Hjälp! Idéer till Möhippa sökes!

Kitzy

Trådstartare
Hej! Som rubriken lyder så ska en av mina närmsta vänner gifta sig här i sommar och jag och några vänner ska planera en oförglömligt rolig dag för min vän, problemet är att vi är rätt många som ska vara med men väldigt få som vill planera och komma med idéer :/

Själv är jag urusel på sånt här, men vill så gärna att det ska bli roligt för henne, vi har några idéer och det är att hon ska gå in på myrorna och för en viss summa välja ut en outfit i ett visst färgtema för en viss summa inom en viss tid :)

Sen tänkte vi på olika uppdrag, typ samla kramar för 5 kr st, agera jukebox osv...

Till saken hör att hon kommer ha med sig sin 3,5 månaders bebis så det begränsar ju lite hur mycket man kan göra, pappan kommer finnas till hands som extra hjälp så det underlättar lite :)

Så tips på uppdrag eller alla typ av idéer som kan tänkas finnas, allt är välkommet liksom, tas emot med glädje :)
 
Tror ni att bruden ifråga kommer att tycka att det är roligt att utföra "uppdrag"? Inte för att vara en party pooper, men jag hade avskytt om någon försökt få mig till något i den stilen. Min möhippa var ett tillfälle för mig att få umgås med mina vänner och göra något roligt.
 
Tror ni att bruden ifråga kommer att tycka att det är roligt att utföra "uppdrag"? Inte för att vara en party pooper, men jag hade avskytt om någon försökt få mig till något i den stilen. Min möhippa var ett tillfälle för mig att få umgås med mina vänner och göra något roligt.
 
Tror ni att bruden ifråga kommer att tycka att det är roligt att utföra "uppdrag"? Inte för att vara en party pooper, men jag hade avskytt om någon försökt få mig till något i den stilen. Min möhippa var ett tillfälle för mig att få umgås med mina vänner och göra något roligt.

Ja alltså jag har kännt henne större delen av mitt liv och hon är en tjej som älskar att ha kul så därför tror jag och hennes andra bästa vänner att det här är nåt som hon kommer tycka är roligt. Annars hade vi nog inte tänkt tanken :)

Alla är ju väldigt olika, en annan vän till mig ska också gifta sig inom ett år och hennes önskan till Möhippan är att det ska vara ett sjuhelsikes party, så det är nog väldigt olika!

Men som sagt så är jag intresserad av alla typer av idéer oavsett uppdrag eller inte då det inte är ett måste utan bara en av alla förslag som vi funderar runt :) jag skapade tråden för att jag vill hitta alternativ att fundera runt, huvudsaken är att det känns som rätt grej för min vän och med tanke på min egen usla fantasi så tänkte jag att jag kanske kan få lite inspiration härifrån :)
 
Hej! Som rubriken lyder så ska en av mina närmsta vänner gifta sig här i sommar och jag och några vänner ska planera en oförglömligt rolig dag för min vän, problemet är att vi är rätt många som ska vara med men väldigt få som vill planera och komma med idéer :/

Själv är jag urusel på sånt här, men vill så gärna att det ska bli roligt för henne, vi har några idéer och det är att hon ska gå in på myrorna och för en viss summa välja ut en outfit i ett visst färgtema för en viss summa inom en viss tid :)

Sen tänkte vi på olika uppdrag, typ samla kramar för 5 kr st, agera jukebox osv...

Till saken hör att hon kommer ha med sig sin 3,5 månaders bebis så det begränsar ju lite hur mycket man kan göra, pappan kommer finnas till hands som extra hjälp så det underlättar lite :)

Så tips på uppdrag eller alla typ av idéer som kan tänkas finnas, allt är välkommet liksom, tas emot med glädje :)
Vad har hon för intresse?
Det viktiga är att utgå från det.

Jag har varit på spa, keramikkurs, picknick, poledance, spelat in skiva, kurs att göra sushi, grillat eller haft röjarfest. Helt utifrån vad bruden gillar.
 
Älskar att ha kul gör ju de flesta...

Mitt tips är att skippa de två klyschorna pinsamma grejer på stan och kidnappning. Gör nåt kul tillsammans istället, se möhippan som en dag när bruden får hänga med sina bästa vänner innan smekmånaden tar vid!
Kidnappning är säkert kul, men ofta rätt krångligt att planera och genomföra, särskilt om det finns en bebis med i bilden. Skicka istället ett inbjudningskort till henne med datum, klädsel och ungefärlig tid, eventuellt en plats att infinna sig på. Skriv också att bebissituationen är fixad, den saken löser ni i förväg med pappan, så behöver hon inte oroa sig för det.
Pinsamma grejer på stan har jag aldrig varit med om att det blir särskilt kul. Även om bruden är en partyprissa så blir det rätt pinsamt att springa runt och störa andra människor. Extra konstigt blir det eftersom det kommer 5-20 andra tjejer fnissande eller troligare rätt uttråkade bakom.
 
Var nyligen på en möhippa, vi stod 15 tjejer utanför badrummet när blivande bruden kom ut ur duschen :D Varken hon eller sambon hade en aning om att vi skulle komma.

Vi startade med en stadig frukost på ett mysigt ställe, sedan blev det en privat hopplektion på ridklubben, bruden fick handla inför lekar på affären, femkamp där bruden fick välja ut sina motståndare och lag, picknick till lunch och EM/kväll spenderades i en spastuga vid vattnet där vi även grillade och myste.
En väldigt lyckad dag! :)
 
@Kitzy Jag älskar också att ha kul men att utföra uppdrag på stan är inget som jag skulle klassa som kul... Det uppdrag vi gjorde med en brud som hade med sig sin bebis var att vi hade gjort i ordning ett ark med bilder på olika män inklusive den blivande brudgummen och så fick bruden fråga folk på stan om de kunde tänka sig att gissa vem av dem som hon skulle gifta sig med. Det gav rätt roliga diskussioner, men det gjorde vi bara på väg mellan två aktiviteter. Den möhippan med den blivande bruden så hade vi förvarnat henne att det skulle bli svensexa, och brudgummens kompisar dök upp på morgonen men bestämde sig i sista minuten för att istället ta med sig bruden för hon var ju roligare än brudgummen. :p Så de kidnappade henne och brudens syster som väntade en liten bit bort kom efter och hämtade upp bebis. Bruden konstatera i efterhand att eftersom hon visste att alla hennes kompisar var föräldrar så var hon inte det minsta orolig för sitt barn. Så efter en liten utflykt så hamnade hon hos oss i gröngräset för en lyxfrukost. Vi hade en backup plan om det hade varit dåligt väder! ;) Sen åkte vi in till stan, bruden fick en sminkning på en make-up butik, sen hade vi chokladprovning och satt och pratade i solen. En liten promenad så åt vi lunch, där efter hade vi boka en underklädesbutik där vi fick veta lite mer om underkläder, BH-storlekar och så provade vi alla lite allt möjligt. Bruden fick möjlighet att köpa underkläder till bröllopet, något som vi visste att hon hade tänkt göra och vi betalade.
Sen åkte vi hem till en av tjejerna, stoppade bruden i deras bubbelbadkar med levande ljus, och lite bubbel i ett glas att koppla av medans vi tog hand om bebis och förberedde kvällsmaten. Fördelen där var att kompisen även hade ett lite hus på gården som vi höll till i och i stora huset var brudgummen och hans kompis och de fick ta hand om bebis och bara komma in för tankning när det behövdes.
Sen avslutade vi med ett "sexleksaksförsäljare" men för oss blev det en fullständig flopp för försäljaren var så extremt dålig och sur hela tiden att det inte ens blev roligt... :crazy:
 
Med en 3,5 månaders bebis riskerar det att vara en ganska trött brud på möhippa. Jag hade satsat på en halvdag på spa, picknick kanske med roliga lekar t.ex. kubb eller vad man nu gillar och en god middag på kvällen och ha alternativ till utomhusaktiviteter vid regn. Ger henne en chans att umgås med kompisarna under dagen och lite återhämtning om bebisen haft en skriknatt t.ex.
 
Jag har aldrig riktigt förstått det där med att springa omkring på stan med löjliga kläder och försöka köpa kramar eller andra uppdrag. För mig känns det bara pinsamt när jag möter sådana gäng och jag ser inte vad som är meningen och varför man vill förlöjliga sin vän? Jag hade gått hem om mina vänner försökt med något liknande...

Hur som helst, om ni är många, varför inte sätta ögonbindel, åka till närmsta fallskärmsklubb och hoppa tandemhopp med efterföljande picnick?
 
Jag hade en 6-månaders bebis när jag hade min möhippa, men han var hemma med pappan. Mina kompisar kidnappade mig på stranden på eftermiddagen och jag fick sätta på mig en tiara med slöja och en liten balettkjol. Sen åkte vi till en skönhetssalong där jag fick göra en brasiliansk vaxning. När vaxningen var klar, så åkte hela gänget segway tillsammans och vi avslutade segwayåkandet vid en liten restaurang i utkanten av stan, där vi åt en 3-rätters middag och kvällen avslutades lagom sent. Det var verkligen världens bästa möhippa; vi hade sjukt kul tillsammans och mina kompisar hade respekterat att jag tycker att det är skitlöjligt att springa omkring utklädd på stan och t ex sälja kyssar.
 
Alltså, jag hade personligen inte uppskattat att göra "roliga uppdrag på stan" MEN om Kitzy nu vet att hennes vän skulle uppskatta det och tycka det var skoj så kanske vi kan lägga det åt sidan nu ;) Själv har jag aldrig varit på en möhippa och vet inte vad man kan hitta på riktigt, men jag fick ett vykort på stan av en blivande brud en gång som redan var adresserat och frankerat och blev ombedd att skriva mina tips för ett lyckat äktenskap typ, och skicka till henne. Glömde dock bort det :o
 
Ja alltså jag har kännt henne större delen av mitt liv och hon är en tjej som älskar att ha kul så därför tror jag och hennes andra bästa vänner att det här är nåt som hon kommer tycka är roligt. Annars hade vi nog inte tänkt tanken :)

Alla är ju väldigt olika, en annan vän till mig ska också gifta sig inom ett år och hennes önskan till Möhippan är att det ska vara ett sjuhelsikes party, så det är nog väldigt olika!

Men som sagt så är jag intresserad av alla typer av idéer oavsett uppdrag eller inte då det inte är ett måste utan bara en av alla förslag som vi funderar runt :) jag skapade tråden för att jag vill hitta alternativ att fundera runt, huvudsaken är att det känns som rätt grej för min vän och med tanke på min egen usla fantasi så tänkte jag att jag kanske kan få lite inspiration härifrån :)

Tjaa vi har nog alltid klätt ut resten av gänget mer än bruden om någon skulle kläs ut. Sedan picknick, glasblåsning, magdans, höghöjdsbana, silversmide, lekland, häst och vagn från hovstallet, vattenkrig och sådant. Uppdrag har varit mer av action Bond äventyr än pussar på stan (som alla skulle ha ogillat, fast såklart många antagligen gillar). Tex paint ball och pulka. Eftersom det är mysigt att hänga med sina vänner och folk gillar att betala mindre hellre än mer så hemlagad mat och drinkar i kvarterslokal eller hemma hos någon har varit intimt och lyckat. Detsamma med uppdragen, försökt hitta resurser, om någon känner en silversmed eller magdansös så var den saken piff.

Fast för en partyprissa är väl restaurang bättre.
 
Jag som är keramikkonstnär kan helt klart rekommendera att ta kontakt med en keramiker som erbjuder drejningstillfällen. Är många keramiker som gör det, och folk brukar tycka att det är roligt att få prova på att dreja.
Dessutom roligt att sedan få ett minne ifrån möhippan, även om en såklart inte kan få med sig objektet direkt. :)
 

Liknande trådar

Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 764
Senast: Mabuse
·
Relationer Det var bekvämt det här med anonym användare, så jag fortsätter här en stund. Jag älskar mina vänner, vi är lika på vissa plan och...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
8 831
Senast: Anonym_85
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 828
Senast: Fetaost
·
  • Låst
Tjatter Denna ulvlek presenteras i samarbete med allas vår @Paddington :love: Lejonkungen firar påsk! Det börjar närma sig påsk i Lejonriket...
25 26 27
Svar
530
· Visningar
20 573
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp