Bukefalos 28 år!

Hjälp med bilradio!

bettysmatte

Trådstartare
Sedan ett par dagar tillbaks funkar inte min bilradio. Den bara söker och söker utan att hitta någon station. Kan jag ha kommit åt någon knapp som orsakat detta??? Bomba mig med möjliga lösningar!!
 
Det kan hända att du kommit åt PTY knappen, eller SRC. Kan även hända att du behöver putta till seek knappen då den kan ha "låst" sig mot någon kontakt. I annat fall är antagligen antennförstärkaren eller en säkring trasig.
 
Det kan hända att du kommit åt PTY knappen, eller SRC. Kan även hända att du behöver putta till seek knappen då den kan ha "låst" sig mot någon kontakt. I annat fall är antagligen antennförstärkaren eller en säkring trasig.
Tack för svar :) ! Nu har jag något att testa!
 
Säker på att du har antennen kvar? Den har jag nämligen blivit av med vid nått tillfälle. :p
 
Är du säker på att du har rätt radiokanaler på FM?
Jag har märkt att jag kan få in FM1, FM2 och FM3 på min radio och det är endast på FM1, som den hittar de vanliga radiokanalerna.
 
Är du säker på att du har rätt radiokanaler på FM?
Jag har märkt att jag kan få in FM1, FM2 och FM3 på min radio och det är endast på FM1, som den hittar de vanliga radiokanalerna.
Det vet jag faktiskt inte. Jag verkar kunna välja mellan något som heter LW, MW och UKW. Den brukar stå på U....någonting... Antar att det är FM?
 
Det kan hända att du kommit åt PTY knappen, eller SRC. Kan även hända att du behöver putta till seek knappen då den kan ha "låst" sig mot någon kontakt. I annat fall är antagligen antennförstärkaren eller en säkring trasig.
Nu har jag petat runt med PTY-knappen utan att det händer något. Säkring till radion hittar jag ingen i instruktionsboken. Suck.... :( Om antennförstärkaren är trasig, är det något man kan byta till rimligt pris eller är det bättre med ny radio då?
 
Du har fått elektrosmog i radion, den kommer att explodera. :nailbiting:

(Har inte en aning, måste felsöka fysiskt för att kunna få igång den.)
 
Vad är det här för mojäng?? Den låg lös i facket under radion och ska stå på "off". Då funkar radion som vanligt... Men, ursäkta en okunnig, vad ÄR det?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min orkeslöshet är total och nu i helgen hade jag jobbigt med mående och allt känns så meningslöst. Men ändå vill jag inbilla mig att...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 343
Kropp & Själ Jag har en nära släkting som har någon sjukdom. Efter 10+ år så har vården fortfarande bara presterat en diagnos där diagnoskriterierna...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 341
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
811
Skola & Jobb Jag sitter och tittar på antagning.se men är osäker på vad jag ska söka. Var inne på att läsa till journalist men hittar bara enstaka...
2
Svar
36
· Visningar
2 050
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp