Bukefalos 28 år!

Hjälp med färgval!

movi

Trådstartare
Har fått för mig att jag vill måla om väggarna i hallen..

Dock ej vitt!

Golvet är valnötsfärgat laminat,mattan går i beige och brunt,men mest beige!

För övrigt är det gammal stil på tavlor och ramar och spegel,och så en gammal brun trampsymaskin! Gamla bruna träblomkrukor på golvet!

Så det mesta av inredningen i hallen går i brunt,det mesta "gammalt och nött",i och med att jag har lite gammal stil i just den hallen!
Och den gamla stilen vill jag ha kvar!

Vad kan bli bra med för färg på väggarna,då jag ej vill ha vitt!
 
Sv: Hjälp med färgval!

Jag är ju ett vit-freak :angel:

Men igår var jag på en mässa där de hade satt upp ett visningskök, färgen på detta var helt underbart och gick liksom i en ljus, varm, grön nyans. Typ lite äggskalsvitt med grönt färgpigment i. Riktigt snyggt och hade nog gjort sig dö-bra i en hall som din =)
 
Sv: Hjälp med färgval!

sand eller beige tycker jag.
Jag har precis målat om lilla toaletten i beige med vitt tak o vita lister.
Blev superfint. :laugh:
 
Sv: Hjälp med färgval!

Får du in dagsljus från något håll? ( i såfall hur mycket och från vilket väderstreck?)
/U
 
Sv: Hjälp med färgval!

Vitt är ju ljust och bra i en hall, en ljus nyans av beige då? Shi-take? Varför inte en ljus fin tapet som passar till "gammalt och nött"?
 
Sv: Hjälp med färgval!

Jag har inga fönster i den långa hallen det gäller,men från ena änden av hallen så kommer det in ljus från vardagsrummets fönster,dock ej så långt att hela hallen blir ljus!

Jag skulle kunna få in mera ljus,då det finns två sovrum i hallen,men dessa dörrar är oftast stängda,de bebos av tonåringar..
 
Sv: Hjälp med färgval!

Jag har inga fönster i den långa hallen det gäller,men från ena änden av hallen så kommer det in ljus från vardagsrummets fönster,dock ej så långt att hela hallen blir ljus!

Jag skulle kunna få in mera ljus,då det finns två sovrum i hallen,men dessa dörrar är oftast stängda,de bebos av tonåringar..

Då behöver du inte fundera så mycket på om det ska vara varma eller kalla färger. Jag skulle satsa på att välja en ljus färg eftersom det annars kan kännas mörkt och litet.

Vi har ek-golv hemma (oljat) och till det har vi en ljusgrön färg (från colorama som heter "dimma"), denna tror jag hade kunnat passa, och med vita snickerier till. Men det finns ju så många färger som passar. Nu har vi ljus från söder, öster och väster, men mest väster, och färgen blir nästan lite magisk i det ljuset. Många har sagt att det är en vacker färg. Mjuk och lagom krispig tycker jag. Möjligen att jag hade valt att gå en nyans ljusare i en liten hall utan fönster.
/U
 

Liknande trådar

Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
1 009
Senast: cewe
·
Hemmet Har en förhoppning att hinna måla om fasaden i år men har fastnat på något så "roligt" som färgval. Så jag tänkte att bukefalisterna ska...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 364
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 691
Senast: Ajda
·
Hemmet Jag tänkte höra lite här hur ni hade gjort i min situation, vad ni tycker blir bäst. Kanske någon av er har gjort liknande och har lust...
2
Svar
22
· Visningar
2 335

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp