Hjälp med flyg

Silltunna

Trådstartare
Hjälp!

Vi tänkte flyga med Ryanair till Edinburgh, men så vill vi hyra bil också på flygplatsen. Men hur vet man var Ryanair landar?? De flyger ju oftast till de mindre flygplatser som är lite mer anonyma. Vet inte ens om Edinburgh har mer än en flygplats :p Vi vill ju hyra bilen på samma plats vi landar.

Någon som har gjort samma resa, eller som vet hur man kan ta reda på vilken flygplats man kommer landa på?
 
Sv: Hjälp med flyg

Hjälp!

Vi tänkte flyga med Ryanair till Edinburgh, men så vill vi hyra bil också på flygplatsen. Men hur vet man var Ryanair landar?? De flyger ju oftast till de mindre flygplatser som är lite mer anonyma. Vet inte ens om Edinburgh har mer än en flygplats :p Vi vill ju hyra bilen på samma plats vi landar.

Någon som har gjort samma resa, eller som vet hur man kan ta reda på vilken flygplats man kommer landa på?

Jag ser inte det som det största bekymret, frågan är om flyget alls går i väg. Det är min erfarenhet av detta bolag, eller så påstår dom att de inte fått betalt för biljetten när man ska iväg.O_o
 
Sv: Hjälp med flyg

Det finns bara en flygplats i Edinburgh, och det är alltså den Ryanair flyger till. Flygplatsen är ganska liten, det är mycket lätt att hitta och den ligger bara ca 20 min utanför stan. Tips: om ni även ska flyga hem med samma bolag från Edinburgh så tänk på att de är mycket mer strikta med handbagage (vikt och mått) än vad jag har upplevt att de är när man flyger från Skavsta!

Fråga gärna om det är något mer du vill veta, jag bor här :)
 
Sv: Hjälp med flyg

Jag ser inte det som det största bekymret, frågan är om flyget alls går i väg. Det är min erfarenhet av detta bolag, eller så påstår dom att de inte fått betalt för biljetten när man ska iväg.O_o

Oj, har du såna dåliga erfarenheter. Vi har bara åkt med dem en gång tidigare, då gick det fint iaf :)
 
Sv: Hjälp med flyg

+ Breaktown + Anna

Tack för svar! Då kan vi boka en bil och vara lugna på att den finns där vi landar, puh! :)

Manza: tack! Du får gärna rekommendera vad man bör göra i Edinburgh över en dag, vi ska vidare till Cairngorm tänkte vi och bo där men sista dagen tillbringar vi i Edinburgh (en söndag). :)
 
Sv: Hjälp med flyg

Manza: tack! Du får gärna rekommendera vad man bör göra i Edinburgh över en dag, vi ska vidare till Cairngorm tänkte vi och bo där men sista dagen tillbringar vi i Edinburgh (en söndag). :)

Äta på Baked Potato Shop på Cockburn Street! :d

Med bara en dag i stan hade jag kollat in slottet och sedan bara vandrat upp och ner för gatan där (Royal Mile) med en avstickare till Victoria Street/Terrace runt hörnet samt nere i "nya" stan med butikerna där och utsikten upp mot slottet. Kanske vilat fötterna på lite pubar här och där. Rose Street i nya stan har flera stycken.

Åh, det börjar bli dags för en tur igen snart känner jag.
 
Sv: Hjälp med flyg

Jag har rest en del med Ryan och aldrig haft problem. Det har funkat jättebra. Absolut krångelfritt så länge man har koll på bagagets vikter och mått. Var just till Edinburgh för 1½ år sedan, flygplatsen ligger i stort sett i stadens utkant och man kommer snabbt in. Trafiken är lätt hysterisk (tyckte jag) men det är nog för att jag är ovan med utländska storstäder, dessutom med vänstertrafiken.
 
Sv: Hjälp med flyg

Det enda jag inte gillar är att man måste betala extra för att vara säkra på att sitta bredvid varann :p ja vänstertrafiken ska bli spännande att prova på! Vi får se hur det går :)
 
Sv: Hjälp med flyg

Det enda jag inte gillar är att man måste betala extra för att vara säkra på att sitta bredvid varann

Fast är det verkligen så chansartat? Norwegian har ju samma bokningsalternativ men kommer man inte i sista minuten så sätter systemet alltid en bredvid varandra när man bokat tillsammans.
 
Sv: Hjälp med flyg

Jag ser inte det som det största bekymret, frågan är om flyget alls går i väg. Det är min erfarenhet av detta bolag, eller så påstår dom att de inte fått betalt för biljetten när man ska iväg.O_o
Jag har aldrig haft problem med Ryan air.Alltid gått i tid,inga väntetider,och har du skrivit ut ditt boadingpass sjäiv,så är det ju bara att gå ombord.
Det skrivs mycket skit om Ryan air,men de levererar. Flög med dem i förra veckan 300:- till Ungern ,inte sämre komfort än på charter,och fina plan.
Du får betydligt mer än vad du betalar för, jämfört med de "fina" bolagen.
 
Sv: Hjälp med flyg

Det enda jag inte gillar är att man måste betala extra för att vara säkra på att sitta bredvid varann :p ja vänstertrafiken ska bli spännande att prova på! Vi får se hur det går :)

Klarar man inte max två-tre timmars flygtid utan att hålla varandra i handen så är det väl inte fel att betala för det.
 
Sv: Hjälp med flyg

Fast är det verkligen så chansartat? Norwegian har ju samma bokningsalternativ men kommer man inte i sista minuten så sätter systemet alltid en bredvid varandra när man bokat tillsammans.

Nu har jag bara flugit Ryan en gång för ett par år sedan. Men då var det iaf så att det inte var några specifierade sittplatser. Man kunde betala för prioriterad ombordstigning men då fick man ändå inte en egen sittplats. Man fick gå på först men det var fortfarande först till kvarn. Och har halva planet köpt priorieterad ombordstigning.. ja..

Men det kanske är ändrat? :)
 
Sv: Hjälp med flyg

Jag tror att vi kunde välja att boka platser sist vi bokade (mot en mindre avgift såklart :D). Dock känns det typ helt onödigt att göra det, för så länge man är ute i okej tid och orkar köa lite så är det i princip aldrig några problem att få sitta bredvid varandra. Det är ju bara att spurta lite ut till planet liksom... :D
 
Sv: Hjälp med flyg

Senast vi åkte fick vi snabba oss in om vi ville sitta i närheten av varandra. Då var det helt öppet var man fick sitta.
 
Sv: Hjälp med flyg

Det enda jag inte gillar är att man måste betala extra för att vara säkra på att sitta bredvid varann :p ja vänstertrafiken ska bli spännande att prova på! Vi får se hur det går :)

Det "enda" jag inte gillar med Ryan air är att de behandlar sina passagerar som boskap, sin personal som livegna och de urholkar hela flygbranschen. Ryan air har sanslöst mycket fuffens för sig.

Det enda som är lite hedervärt (? )är att Ryan air i alla fall är ärliga med att de skiter fullständigt i sina passagerare, till skillnad från andra lågrpisbolag som hävdar att de bryr sig om sina passagerare, vilket inte alls är fallet när det väl kommer till kritan.
 

Liknande trådar

Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
397
Senast: Fideli
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 461
Senast: Avalbane
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 482
Senast: Paddington
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 841
Senast: kamomillo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp