Bukefalos 28 år!

Hjälp med grispass tråd nr 1934598049580398

@Gry

Min vän hade också jätte problem med grisepass på sin islänning. Det vi gjorde var mycket lösgörande träning plus att vi la fram en eller två travbommar, oftast bara en. Hon grisepassade istället för att trava ordentligt. Funkade då jätte bra på det stoet att rida över en bom för stt bryta henne. :)
 
@Gry

Min vän hade också jätte problem med grisepass på sin islänning. Det vi gjorde var mycket lösgörande träning plus att vi la fram en eller två travbommar, oftast bara en. Hon grisepassade istället för att trava ordentligt. Funkade då jätte bra på det stoet att rida över en bom för stt bryta henne. :)
Tack för tipset! Dock travar min på rätt okej. Det är tölten som bråkar. Men jag är jättetacksam för att du tog dig tid att ge tips.

Idag har tränaren ridit sex ggr och det går framåt! Idag kom en halv volt i fyrtaktig, om än inte helt perfekt, ren tölt. Men det är mkt kvar...
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Min islandshäst har nyligen blivit barfota efter många år med järnskor. Rider med boots fram och tycker inte han ömmar något...
Svar
6
· Visningar
969
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 946
Senast: Solstig
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 311
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp