hjälp med klätterros

Vad skönt! Då kan jag andas ut. Planterade en A Whiter Shade of Pale buskros förra sommaren och den har nästan nått maxhöjd (80-100 cm) redan, först stod den i kruka och nu står den på friland och blommar nästan ihjäl sig.

Jag kollade upp den, det är en remonterande ros vilket också gör att de tar längre tid på sig att nå full höjd (det kräver mycket av den att blomma om). Vill man ha en ros som växer snabbt är det engångsblommande som gäller (jag märker stor skillnad på mina).

De vill ha en till dos gödning ungefär nu också.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
303
Senast: Hellhound
·
IT & mobiler Sist jag köpte lampa till jacka så köpte jag på stadium dessa var jätte bra. Köpte fyra nya i år. Har en oanvänd kvar. Den jag bytte...
Svar
2
· Visningar
306
Skola & Jobb Jag har nu jobbat på förskola i 6 månader och älskar det, och jag vill utbilda mig så att jag kan få fast jobb och inte bara lite timmar...
2
Svar
33
· Visningar
1 463
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 987
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp