Hjälp med storleken

S

shampiz

Jag tänkte köpa ett par ridbyxor till en kill kompis till mig, men vet inte riktigt vilken storlek jag ska köpa. Eftersom jag tänkte det skulle bli en överraskning så vill jag inte fråga honom om hans storlek.
Han är 185 cm lång och väger 78-80 kg. Finns det någon här som själv är i denna storlek och kan ge mig tips på vilken storlek jag ska välja? Hellre lite för stora än för små. Och skulle dom inte passa så får han väl byta, men jag vill bara åtminstone föröka att komma så nära rätt storlek som det går, för jag har absolut ingen aning vilken storlek det kan vara.
Tacksam för hjälp.
 
försök kika i hans garderob. eller smygkika i hans kallingar när han böjer sig framåt :rofl:...han kanske missuppfattar d mn d får du reda ut på bästa sätt :smirk: ;) :angel:
 
Bra tips :rofl:
Men jag har aldrig varit hemma hos honom, och jag vågar nog inte riskera att skrämma iväg honom från stallet för gott. :D
 
Fråga i affären. De brukar ha stenkoll på sådant!
Lycka till och hoppas att han blir glad. :)
 
Tackar för era tips. Nu har jag löst problemet. Efter att ha frågat många manliga kollegor på jobbet lyckades jag till slut hitta en som var ungefär samma längd och vikt, och han t o m avslöjade vilken byxstorlek han har. :bump:
Så nu är jag väl idiotförklarad på jobbet efter alla min konstiga frågor till mina arbetskamrater. Men vad får man inte offra för sina kompisar. :smirk:
 

Liknande trådar

Övr. Barn En kompis har kämpat för att få barn och är nu gravid, jag vill köpa nåt åt lilla familjen. Polarn och pyret har släppt en Stig...
2
Svar
25
· Visningar
1 984
  • Omröstning
Tjatter Ska köpa nya promenadskor och tänkte köra Nike då jag haft det tidigare och varit nöjd. Jag är nästan helt hundra på att jag haft...
Svar
19
· Visningar
1 117
Senast: Mineur
·
Gnägg Om dotterns intresse för ridning håller i sig skulle jag vilja köpa en ponny. Men går det att kombinera mor/dotter i önskemål kring...
2
Svar
28
· Visningar
3 331
Senast: Jadzia
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 260

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc
  • Aktivering/leksaker

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp