Bukefalos 28 år!

Hjälp mig med bältet!

Michellan95

Trådstartare
Jag vill ha hjälp så det blir rätt och säkert.
(Stolen är en britax hi-way (II?) utan nackkudde om det har någon betydelse, men det tror jag egentligen väl knappast att det har.)

Det högre hålet är lite högt:
CF67ABEA-1CF3-46C3-9E72-BFF6D929233E.jpg


Det lägre hålet sitter precis under axeln:
7689EC34-669D-4C43-B88E-A491DD713414.jpg


Men vilket hål ska jag välja? Hade det lägre varit i samma höjd som axeln hade det varit det riktiga valet men nu är den precis under axeln så bältet får gå lite uppåt mot axeln. Vi pratar kanske en cm under axeln.

Ett hål mellan de andra hade varit perfekt ;)
 
Jag vill ha hjälp så det blir rätt och säkert.
(Stolen är en britax hi-way (II?) utan nackkudde om det har någon betydelse, men det tror jag egentligen väl knappast att det har.)

Det högre hålet är lite högt:
CF67ABEA-1CF3-46C3-9E72-BFF6D929233E.jpg


Det lägre hålet sitter precis under axeln:
7689EC34-669D-4C43-B88E-A491DD713414.jpg


Men vilket hål ska jag välja? Hade det lägre varit i samma höjd som axeln hade det varit det riktiga valet men nu är den precis under axeln så bältet får gå lite uppåt mot axeln. Vi pratar kanske en cm under axeln.

Ett hål mellan de andra hade varit perfekt ;)
Hej!
Kan börja min buke-karriär med att svara på detta.
Vi har en nyköpt Britax Hi- Way och i manualenvstår det att man ska välja det lägre hålet i en dylik situation.
- Ruffe
 
Jag som hängt alldeles för mycket på Barnstolar-gruppen på FB har fått lära mig att det alltid ska vara mycket närmre axeln än örat. Så har du nått att gå på. :)
Tittade på vår stol igår och det finns fyra hack, jag skämtade lite för mig själv att det blir väl en per år eftersom barnet förhoppningsvis kan sitta i stolen tills han är 4-4,5 (gärna 5 :D ). :)
 
Jag som hängt alldeles för mycket på Barnstolar-gruppen på FB har fått lära mig att det alltid ska vara mycket närmre axeln än örat. Så har du nått att gå på. :)
Tittade på vår stol igår och det finns fyra hack, jag skämtade lite för mig själv att det blir väl en per år eftersom barnet förhoppningsvis kan sitta i stolen tills han är 4-4,5 (gärna 5 :D ). :)
Tror jag bara har tre hack både på den här stolen och den vanliga jag har i min bil. Men det var ett supertips om närmast axeln. Lätt att komma ihåg :up:
 

Liknande trådar

Hemmet Igår låg jag i godan ro på soffan och tittade på "På Spåret" när det plötsligt började lukta rök. Jag trodde att jag inbillade mig...
2
Svar
26
· Visningar
2 832
Senast: bettysmatte
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 268
Senast: inverterad
·
Skola & Jobb Jag står inför den spännande och inte så lite skrämmande utmaningen att hitta ett nytt jobb, då jag blir arbetslös inom några månader...
Svar
13
· Visningar
1 485
Senast: nowayout
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 491

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp