Hjälp mig med körkortet!

Sv: Hjälp mig med körkortet!

*kl*

Kan uppdatera tråden med att jag numera har KÖRKORT! Herregud, jag trodde att jag skulle avlida. Fick givetvis inspektören med praktikanten som jag hade första gången, kände redan där "jaha, då var den här uppkörningen redan klar i princip... :meh:". De sa inget, så jag nämnde inget om återseendet.

Jag blev såklart dö-nervös. Gjorde tusen små misstag och körde riktigt uselt. Uppvärmningen som jag hade innan med min lärare gick som en glans och hon la sig bara i en gång när jag var lite för nära en hög trottoarkant vid en trång passage, men när uppkörningen väl hade börjat kände jag pressen och ångesten komma och kunde plötsligt ingenting (typ). Blir tvungen att stanna till i ca 0,02 sek över ett spårvagnsspår för att jag missade att det var en bil bakom den som skulle svänga och det var precis efter att vi hade kört ut från Trafikverkets parkering :p och tänkte direkt "jahapp, nu är jag körd". Släppte också fram ett par bilar men nu såhär i efterhand är jag osäker på om det var högerregeln...

När vi var på en påfart till en större väg (dock ej motorväg som förra gången, men kort påfart med dålig sikt) vad dyker upp om inte en traktorjävel? Hånskrattade inombords och tänkte att det här kan ju fan inte vara sant. Igen, liksom?! Men den här gången höll jag mig till min planering istället och tänkte att hon får säga vad hon vill. Saktade ner, tog mig in bakom och gjorde sedan en omkörning. Sen skulle vi göra vänstersväng på landsväg och hon sa kryptiskt "här ska vi svänga vänster, du får själv välja hur du ska göra". Jag hade inte en bil bakom, god sikt åt båda håll och ett par mötande bilar. Saktade ner och la mig mot mittlinjen och väntade in bilarna tills de hade kört förbi innan jag svängde, det fick jag skit för sen. Skulle minsann ha svängt innan bilarna passerade men eftersom jag vet att jag fått motorstopp ett antal gånger med den där biljäveln tog jag det säkert. Ville inte bli stående rakt över vägen.

Sen gjorde vi "älgtestet", som jag fick göra om :o. Hon tyckte att jag inte bromsade hårt nog. Jag var hundra procent säker på att jag hade kuggat när vi svängde in på Trafikverkets parkering igen. Hon sa att hon med nöd och näppe godkände mig, blev helt chockad och hörde inte ett ord av resten hon sa. Gick ur bilen och slog upp händerna i luften när min lärare kom och hon började grina och då började jag grina och sen stod vi och höll om varandra medan vi grinade. :D

Känns helt overkligt!
 
Sv: Hjälp mig med körkortet!

Gick ur bilen och slog upp händerna i luften när min lärare kom och hon började grina och då började jag grina och sen stod vi och höll om varandra medan vi grinade. :D
Nä, vad gulligt! :)

Låt mig vara det första här att GRATULERA! Bra jobbat!
Det kändes overkligt ganska länge för mig och jag klarade mig ändå på första försöket.

GRATTIS igen!
 
Sv: Hjälp mig med körkortet!

*KL*

Jag var jättenervös inför min B-uppkörning. Det första vi skulle göra efter säkerhetskontrollen, var att inspektören ville prova handbromsen. Jag skulle köra i 15 km/h på en tom parkering, frikoppla när han sade till och så skulle han dra i handbromsen. Sagt och gjort, allt gick fint, förutom att han flyttat på sitt säte och hamnat "mellan två lägen" så när bilen stannade så fortsatte han och hans säte framåt tills han satt naglad mot handskfacket med armarna i kläm så han inte kunde flytta tillbaka sätet.

Först blev jag aldeles kall och tänkte att det var kört, men så ser jag honom skaka av skratt och så skrattade vi båda så tårarna rann tills jag kunde samla mig, kliva ut, gå runt bilen och hjälpa honom loss.

Sedan var min nervositet som bortblåst. :D

Min pappa som sett det hela från Vägverkets väntrum fattade ingenting. Jag försökte låtsas som att jag inte klarat mig när jag gick in till honom efter uppkörningen, men jag log från öra till öra, så det gick inte så bra. ;)
 
Sv: Hjälp mig med körkortet!

Grattis, då kan du räkna med att du verkligen kör tillräckligt bra, eftersom du gick igenom med den inspektören!
 
Sv: Hjälp mig med körkortet!

Först: Grattis TS!! :)

Houdinie: Nog för att det låter jätte kul.. :p Men hade han inte bälte på sig?

Fraggel_Tess: Jag gissar att "älgtestet" är ett bromstest, typ "akta älgen som precis sprang ut mitt framför din bil"..
 
Sv: Hjälp mig med körkortet!

Nej, det hade han inte tagit på sig. Vi hade ju inte kommit från parkeringen ens.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
7 806
Senast: Soapbubble
·
Hästmänniskan Hur hanterar ni er irritation kopplat till hästen? Har haft min häst sedan februari i år och hon är så fruktansvärt pillig med mulen...
2
Svar
27
· Visningar
2 353
Senast: SkorpSmulan
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 341
Senast: Hazel
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 624
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp