Hjälp mig välja stall!

Sv: Hjälp mig välja stall!

Ridbana finns... Men grejen är att när ridhuset kommer höjs hyran med 1000, vilket alltså kommer sluta på 4300 i månaden, och då känner jag att jag likagärna kan ställa mig på en sjukt fin tävlingsanläggning som kostar ungefär detsamma där ALLT ingår. :p Därför jag tvekar..
 
Sv: Hjälp mig välja stall!

Svarar alla inprincip.

Lösdriften är ute. Stall 2 också, tror jag. Blir för dyrt när dom höjer stallhyran med 1000 kr när ridhuset kommer, inte värt. Har lite andra stall på G också, bland annat ett som jag stod på för flera år sedan. Har allt. Ridhus, 2 ridbanor, jättefina hagar, eget bete, jättebra rid och körvägar, spolspilta, solarie, skrittmaskin, tränare kommer dit, nära till ridskola ifall man vill vara med på tävlingar, mer träningar osv. Nyrenoverat, jättefräscht. Ska ställa mig i kö dit i alla fall! :)
Blir troligtvis stall nr 1 tills/om det här "nya" stallet inte har plats/tills dom får plats.
Tack för alla svar men önskar gärna mer! :)
 
Sv: Hjälp mig välja stall!

Jag förstår att du tvekar. Verkar väldigt dyrt att stå stall nr. 2, om det blir ridhus där. Men stall nr. 1 tycker jag verkar vara den bästa lösning.
 
Sv: Hjälp mig välja stall!

Hade valt antingen stall 1 eller 2. 1an med tanke på ridhuset, 2an med tanke på utevistelsen samt att de ändå planerar ett ridhusbygge. Fast det är nog dock inte värt 2an med tanke på priset när de höjer!

Svammel säger jag till er som inte klarar av att hålla era hästar i tävlingskondis utan ridhus. Det har jag klarat av i alla dessa år, på med broddar om det är isigt och ta på regnkläder om det regnar! Det är inte svårare än så, det är i huvudet det sitter. :) (fast visst, det är inte så jävla kul att rida i ösregn ;) men då kanske hästen kan få ha sin vilodag den dagen!)
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 058
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 772
Senast: co-SMAD4
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 303
Senast: warg
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 021
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp