Bukefalos 28 år!

Hjälp mig!

A

amandalarsson

Jag är en 13 årig tjej som skulle vilja börja med ponnygalopp. Jag är 164 cm lång och väger mellan 60-63 kg. Fodervärdsponnyn jag har nu är triangelmärkt och skulle knappast gå att tävla galopp med. Jag undrar om det finns nån som vill ha en fodervärd åt sin ponny. Dessutom så bor jag jättelångt från en galoppbana. (Norrköping, Östergötland) så är det nån som vet om det finns nån galoppbana i närheten av där jag bor eller om det är möjligt att ha häst på Jägersro eller Täby under sommarlovet och hemma under vintersesongen? Hur mycket kostar det i så fall?

Snälla hjälp mig!:confused:
 
Sv: Hjälp mig!

Din närmaste bana är Täby.
Stallarna på Täby och Jägersro är fyllda med galoppörer, så om du med "häst" menar pony eller en form av ridhäst är det nog omöjligt. Köper de en galoppör och sätter den i träning, är det en annan femma.
Med en vikt omkring 63 kg som 13-åring kan du ligga lite illa till, men ta kontakt med exempelvis Mälardalens ponnygalopp: maud.hedman@vallnet.se eller www.unggalopp.nu
www.svenskgalopp.se/sg/ung-galopp.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag är en 13 årig tjej som behöver veta vilken kategori på ponny jag borde rida. Jag är ca 164 cm lång och väger 60+ kg. Tidigare...
Svar
6
· Visningar
996
Senast: Matildaa1
·
Ridning Hej! Jag är en tjej på 15 år som har älskat höstar hela sitt liv. Jag har en äldre syster som nu har flyttat hemifrån så jag får ta hand...
Svar
14
· Visningar
2 082
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Hej! Skulle verkligen behöva lite stöd/hjälp här :( Jag har en foderponny som i precis har skaffat medryttare till, hon är jätteduktig...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 846
Ridning Hej allesammans! Vet inte om tråden ligger rätt, hittade inget som passade klockrent... Till att börja med så är det inte aktuellt med...
Svar
17
· Visningar
2 149
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp