Bukefalos 28 år!

hjälp! min häst kan inte höger galopp :(

M

mayachaf

hej jag skulle villja ha så mkt tipps och hjälp som möjligt,
det är så att jag har ett 6årigt varmblog, har haft han ca 2år, han kunde inte gallopera alls när jag fick han, men nu kan han men han kan bara venster galopp och om jag ska fatta höger så tar han bara bettet och sticker, har provat att longera han i höger, men då stegrar han eller bara travar, det är ju så att vi vill ut och tävla i ett div3 lag, och vi går jätte fint i alla gångarter utom i höger galopp. snälla hjälp mig ? :)
 
Sv: hjälp! min häst kan inte höger galopp :(

Har du provat att fatta galopp i ett hörn av paddocken? Då brukar rätt galopp komma av sig självt.
 
Sv: hjälp! min häst kan inte höger galopp :(

Eftersom han inte tar höger galopp ens i longering i höger varv kan det mycket väl vara en fysisk spärr som behöver utredas. Ta hästen till klinik och gör en undersökning. Förklara problemet, visa longeringen.
 
Sv: hjälp! min häst kan inte höger galopp :(

Hur är han musklad bak? Kan vara att muskulaturen i vänster bak är mindre än i höger eller som sagt så kan det vara något annat med det benet som gör att han inte orkar komma upp i höger galopp.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag känner att jag skulle vilja utöka mina och min hästs kunskaper inom dressyren då vi ska pausa hoppningen ett tag. Min häst...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
10 284
Senast: WildHorse
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 255
Senast: nullo-modo
·
Ridning Hej, har en 5 gångare som har fått problem med galoppen. Han har haft fantastisk galopp det har varit hans bästa gångart vi har varit...
Svar
17
· Visningar
1 188
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej! Jag måste få all hjälp jag kan få just nu. Jag blev medryttare på en jätte fin 7 åring för snart 3 månader sedan. Problemet är bara...
2
Svar
26
· Visningar
2 755
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp