Bukefalos 28 år!

Hjälp! (snabbt svar snälla någon)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Indyhope

Trådstartare
Är i vecka 32. Igår kväll var jag riktigt dum och sprang cirka 50 meter med en häst (för att kolla om den var halt) och direkt efteråt fick jag kraftiga smärtor i vänster sida, längs med magen ner i ljumsken och det strålade ut i bäckenet. Har inte kunnat gå ordentligt sedan dess. Ej heller kunnat ligga som jag vill eller röra mig. Måste använda mig av ett nattduksbord (!) för att ta mig fram, så att jag kan ta stöd av det och flytta vikten till bordet. Kan absolut inte flytta runt vikten från ett ben till ett annat utan att det hugger som knivar i sidan.

Ska till barnmorskan senare idag, men jag vet knappt hur jag ska kunna ta mig in på vårdcentralen.

Vad kan det vara? Har något gått sönder? Fostret sparkar som vanligt lika mycket. Någon som vet??

Har försökt ringa förlossningen för att ställa denna fråga, men de svarar inte (!!!!) fast jag har provat flera gånger. Tänk vilken panik jag skulle ha om jag skulle föda nu och ingen svarar! :crazy:
 
Sv: Hjälp! (snabbt svar snälla någon)

Får verkligen hoppas att det inte är något allvarligt.
Du måste berätta direkt när du får veta vad det är!! Håller tummarna för dig!!
 
Sv: Hjälp! (snabbt svar snälla någon)

Du kan inte har sträckt dig? Att något har gått sönder, mer än muskelfästen skulle jag inte tro men det kan ju BM säkert avgöra eller ialla fall skicka dig vidare till rätt ställe.
Om du inte får skjuts in så kan du även försöka få sjuktransport, ring till VC eller BM och hör hur det fungera hos dig. Kan du sitta brukar det vara vanlig taxi men det finns även "liggtransporter".

Håller tummarna för dig att det inte är något allvarligt och att du blir av med smärtan.
 
Sv: Hjälp! (snabbt svar snälla någon)

Eftersom bäckenfogarna luckrar upp sig under graviditeten, kan det vara en sådan som så att säga "kommit snett" och gör ont - foglossning, alltså. Eller så kan en nerv ha kommit ikläm - typ ischias. Eller för all del en muskelsträckning.

"Farligt" tror jag absolut inte att det är - det jag räknat upp ovan är ju sånt som är väldigt obekvämt för dig, men ofarligt för både dig och barnet.
 
Sv: Hjälp! (snabbt svar snälla någon)

indyhope skrev:
Har försökt ringa förlossningen för att ställa denna fråga, men de svarar inte (!!!!) fast jag har provat flera gånger. Tänk vilken panik jag skulle ha om jag skulle föda nu och ingen svarar! :crazy:
Man åker bara in då, utan att ringa först.
Och det borde du också ha gjort, redan i går.
Det kan vara en blödning mellan moderkakan och livmodern.
Stillhet och sjukvård är då vad man behöver.
 
Sv: Hjälp! (snabbt svar snälla någon)

*lånar knapp*
Hur har det gått? Hur illa var det? Är det någon som vet?
 
Sv: Hjälp! (snabbt svar snälla någon)

Hej alla!

Var hos barnmorskan i måndags och hon konstaterade att jag hade fått en rejäl sträckning + akut foglossning på vänster sida av bäckenbenet. Fick med mig ett par kryckor hem (kunde inte gå utan att stödja på något som fick bort vikten från benen) och var helt beroende av dem i måndags, men upptäckte att det kändes bättre när jag spolade varmt vatten på det mest ömma stället. Så på kvällen började jag känna mig *lite, lite* bättre och kunde till och med sova normalt den natten. Igår behövde jag fortfarande kryckor, men idag klarar jag av att gå utan! Fast jag kan inte gå så fort, men det är strunt samma. :)

Jag vet inte, men jag tror inte så mycket på att jag fick foglossning egentligen, för det gör inte så jätteont (men det kanske det inte behöver göra?!) nu. Mer inne på att jag sträckte någon klämkäck muskel i ljumsken eller något liknande. Hur som helst, så är jag på benen igen! :banana: :bump: :banana:

Tack för råd och omtanke! :bow: :bow:
 
Sv: Hjälp! (snabbt svar snälla någon)

Vad skönt att det inte var någon fara! Själv drabbades jag av något som jag betäcknar nerver i kläm i ljumsken i morse... Jag kände att det gjorde lite ont när jag fixa med tvn och lite välling åt elin och när jag satte mig vid köksbordet men när jag skulle resa mig därifrån... Jag kom inte upp på en bra stund utan fick försöka sträcka ut benet och vila. Men efter en stund gick det bättre, jag har kännt av lite ömt hela dagen men det har inte "låste" sig något mera än ialla fall... Peppar peppar...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 182
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Ok jag ska ge en liten snabb resúme om min pålle Surprice och våra problem de senaste 2,5 åren. Jag har gjort allt för min häst, vet...
Svar
7
· Visningar
1 612
Träning Egentligen skulle jag komma med en löshopningsrapport. Hästen har hoppat, ca 1 meter. Dock inte på löshoppningen. Vi kom aldrig så...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
12 806
Senast: Tarantino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp